Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirezen, Mehmet
dc.contributor.authorBalaman Uçar, Sevda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:05Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435158
dc.description.abstractBu çalışma, dijital öykülemenin üniversite düzeyinde İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bir bağlamda yazma dersine olan etkisini araştırmayı hedeflemiştir. Bu çalışma, ayrıca, dijital öykülemenin öğrencilerin motivasyon ve ilgilerine olan etkisini araştırmıştır. Buna ek olarak, dijital öyküleme projesine katılımları sonucunda öğrencilerin eğitimsel teknolojinin kullanılmasına karşı tutum ve öz yeterliklerinde bir değişiklik olup olmadığı da araştırılmıştır. Son olarak, katılımcıların bu çalışmaya dair algıları da incelenmiştir. Bu çalışma, Cumhuriyet Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulundan İngilizce alanındaki 43 hazırlık öğrencisinin iki grup (kontrol ve deney grubu) halinde katılımıyla gerçekleştirilmiştir. 14 haftalık bu uygulamada, deney grubuna dijital öykülemeye dayalı bir yazma eğitimi, kontrol grubuna da geleneksel kağıt kaleme dayalı bir eğitim verilmiştir. Bu araştırma, hem nitel hem de nicel verilere dayanan karışık desen tipine sahiptir. Nicel veri, araştırma öncesi ve sonrası uygulanan yazma örneklerinden, ve bu yazma örneklerini değerlendirmede kullanılan ölçekten, araştırma öncesi ve sonrası uygulanan anketlerden, dijital öyküleri değerlendirmede kullanılan ölçekten ve bu çalışmayı değerlendirme anketinden toplanmıştır. Nitel veri ise, yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve açık uçlu sorulardan oluşturulmuştur. Toplanan nicel veri, her iki yazma yönteminin öyküsel yazma becerilerini geliştirmede etkili olduğunu, ancak dijital öykülemeye dayalı yöntemin söz konusu becerileri geliştirmede diğer yönteme göre istatiksel olarak daha etkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca bulgular, araştırma başında her iki grubun da motivasyon düzeylerinin eşit olduğunu, fakat araştırma sonucunda her iki grubun motivasyon düzeylerinde deneysel grup lehine istatistiksel bir farklılık olduğunu göstermiştir. Deneysel grup motivasyon değerlerini artırırken, kontrol grubu söz konusu değerlerini azaltmıştır. Bu, dijital öyküleme yönteminin diğer yönteme göre motivasyon değişkenindeki üstünlüğü şeklinde yorumlanabilir. Buna ek olarak, dijital öykülemeye dayanan bu çalışmaya karşı öğrencilerin ne kadar ilgili oldukları da araştırılmıştır ve tüm süreç boyunca öğrencilerin ilgilerinin yüksek olduğu ve baştan sona artarak devam ettiği bulunmuştur. Ayrıca, hem nicel hem de nitel veriler, dijital öyküleme yönteminin diğer geleneksel yönteme göre, öğrencilerin eğitimsel teknolojiye karşı öz yeterlik algılarını daha olumlu yönde etkilediğini ve öğrencilerin daha pozitif tutumlar sergilemelerine yol açtığını göstermiştir. Son olarak, deney grubu öğrencilerinin, dijital öykülemeye dayanan yazma dersine karşı düşünceleri de araştırılmış ve öğrencilerin bu yönteme dair olumlu düşüncelere sahip oldukları bulunmuştur. Özetle, bulunan bu bilgiler, 21. yüzyıl dünyasıyla uyumlu, motive edici ve ilgi çekici çok biçimli yazma müfredatı hazırlamak isteyenlere yardımcı olacaktır.Anahtar kelimeler: Bilgi okuryazarlığı, bilgisayar kullanma öz yeterliliği, çokbiçimli yazma, dijital öyküleme, film şeridi, gerginlik, görsel okuryazarlık,okuryazarlık, öyküsel yazma, ilgi, medya okuryazarlığı, motivasyon, öz –yeterlik,teknoloji okuryazarlığı, ürün/ler, WeVideo, yeni okuryazarlık, ve 21. yüzyılbecerileri
dc.description.abstractThis study sought to investigate whether a digital storytelling- (DS) integrated pedagogy was effective to enhance the (narrative) writing performance in a university level EFL context. The study also explored the effects of DS on learners' motivation and its sub-components. It also researched to what extent the experimental group students were engaged throughout this implementation. Whether students' attitudes toward and their self-efficacy beliefs for the integration of educational technology were affected as a result of the participation in the DS intervention was also explored. Lastly, the participants' perceptions of the implementation were also focused on in this study. The study was conducted at School of Foreign Languages at Cumhuriyet University with the participation of 43 English-major-students in two groups (experimental and control groups). The study was carried out within a 14-week-period of time in which the experimental group was exposed to DS-integrated writing instruction while the control group dealt with traditional writing practices. This research had a mixed-research type in which both qualitative and quantitative data were yielded. The quantitative data were obtained by using pre-and post-writing tests, an evaluation grid to assess writing samples, pre-/posttest survey, a digital story analysis rubric, and a perception survey. On the other hand, for the qualitative data, semi-structured interviews and open-ended questions were utilized. The collected quantitative data from both groups' pre and posttest writing samples showed that although both instruction types were effective in developing (narrative) writing skills, the DS-integrated writing instruction type was more effective than its traditional counterpart. Moreover, the findings of the study indicated that the motivation scores of the two groups were nearly the same at outset, but at the end, statistical differences existed between the two groups in favor of the experimental group. While the experimental group increased its score, the control group decreased its score, suggesting the superiority of the DS-integrated writing instruction over the traditional writing instruction in enhancing motivation.In addition to this, the effect of the DS-integrated instruction on the participants' engagement levels was also analyzed and it was revealed that the students were highly engaged throughout the implementation. Additionally, both qualitative and quantitative data indicated that DS led to a more heightened level of self-efficacy beliefs for and more positive attitudes toward the use of educational technology, compared to traditional writing practices. Lastly, the experimental group students' perceptions of the DS-integrated writing instruction were also investigated and the collected data showed that they had favorable opinions of the implementation.Overall, the resulting information from these findings can be helpful for those who are interested in designing a motivating and engaging multimodal writing curriculum relevant to the 21st century context.Key Words: Anxiety, artifact/s, computer self-efficacy, digital storytelling,engagement, information literacy, literacy, media literacy, motivation, multimodalcomposition, narrative writing, new literacy, self-efficacy, storyboarding,technology literacy, 21st century skills, visual literacy, and WeVideoen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe impact of digital storytelling on English as a foreign language learners` writing skills
dc.title.alternativeDijital öykülemenin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerilerine olan etkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-19
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDigital storytelling
dc.subject.ytmDigital story
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10115697
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435230
dc.description.pages266
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess