Örnek olay tabanlı çevrimiçi öğrenme ortamlarında üstbilişsel strateji kullanım desteğinin problem çözme süreçlerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Demiraslan Çevik, Yasemin | |
dc.contributor.author | Barin, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:53:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:53:02Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435142 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerine uygulanan örnek olay tabanlı çevrimiçi öğrenme ortamlarında üstbilişsel strateji kullanım desteğinin problem çözme süreçlerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesinde 3.sınıfta öğrenim görmekte olan 56 (35 kadın, 21 erkek) öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada hem nicel hem de nitel veri toplama araçları kullanılmıştır. Nicel veriler; Örnek Olay Çözme Etkinlikleri ile toplanmıştır. Nitel verilerin bir kısmı, deney ve kontrol gruplarından görüşme formu aracılığıyla diğer kısmı ise sadece deney grubunun etkinlikler kapsamında yanıtladıkları üstbilişsel strateji soruları ile elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde Mann–Whitney U ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Sonuçlara göre, öğrencilerin problem çözme becerilerinden sadece problem durumunu belirlemede deney grubu lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Diğer bir deyişle, örnek olay tabanlı çevrimiçi öğrenme ortamlarında üstbilişsel strateji kullanım desteğini deneyimleyen öğrenciler problem durumunu belirlemede daha başarılı olmuşlardır. Bununla birlikte, üstbilişsel strateji kullanım desteğinin problem çözme sürecinde deney grubundaki öğrencilerin etkinliği tamamlamalarını kolaylaştırdığı, zaman kaybını önlediği, farklı bakış açıları kazanmalarını sağladığı, yeterlik ve eksikliklerinin farkına varıp eksiklikleri gidermeye dönük plan yapmalarına fırsat sunduğu belirlenmiştir. Aynı zamanda, hem deney hem de kontrol grubundaki öğrencilerin, örnek olayları içeren problem çözme etkinliklerinin öğrenmelerine katkılarına ve çevrimiçi ortama ilişkin olumlu görüşleri olduğu ortaya konulmuştur. Öte yandan süreçte kullanılan materyallerin (örnek olay, çözüm şablonu) içerik ve biçim açısından benzer oluşunun sıkıcı bulunduğu ve süreci zorlaştırdığı, bu nedenle yeni düzenlemelerin önerildiği belirlenmiştir.Anahtar sözcükler: üstbiliĢsel stratejiler, problem çözme, çevrimiçi öğrenme, üniversite öğrencileri | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate how metacognitive strategy use support provided in online case-based learning environment affect college students' problem-solving processes. Sample of the study consisted of 56 third-grade undergraduate students (35 female, 21 male) studying at Hacettepe University in 2015-2016 academic year. In the study, both quantitative and qualitative data collection tools were used. Quantitative data were collected through the activities of case solution. Some of the qualitative data were gathered from experimental and control groups through an interview protocol, and the remaining of the qualitative data were gathered from only experimental group through the questions of metacognitive strategies participants in experimental group answered in the activities during the intervention. Mann–Whitney U and Wilcoxon test were used in the analysis of quantitative data.The results revealed that there was a significant difference between experimental and control groups in only defining the problem among problem solving skills in favor of experimental group. In other words, the students experiencing an online case-based learning providing metacognitive strategies use support were more successful in defining the problem. In addition, it was determined that the support of metacognitive strategies use in the process of problem solving facilitated students' completion of activities, prevented loss of time, provided different viewpoints, gave opportunity to make plans for fulfilling their needs by realizing their competencies and deficiencies. Furthermore, it was found that students in both experimental and control group had positive views on online learning environment and the effect of problem solving activities including cases on learning. Moreover, the participants revealed that the materials used in research process (cases, template for case solution) were boring due to similarities between their content and format; therefore, they proposed changes on this issue.Keywords: metacognitive strategies, problem solving, online learning, college students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Örnek olay tabanlı çevrimiçi öğrenme ortamlarında üstbilişsel strateji kullanım desteğinin problem çözme süreçlerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of metacognitive strategy use support in problem solving processes in case-based online learning environments | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Case based learning | |
dc.subject.ytm | Online learning | |
dc.subject.ytm | Virtual learning environments | |
dc.subject.ytm | Metacognitive reading strategies | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 10121640 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435197 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |