Show simple item record

dc.contributor.advisorKavak, Yüksel
dc.contributor.authorÜnvan, Canan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435134
dc.description.abstractAvrupa'da 29 ülkenin yükseköğretimden sorumlu bakanının imzaladığı Bologna Bildirgesi'yle başlayan Bologna Süreci, Avrupa ve dışından olmak üzere 48 ülkenin katılımıyla 15 yıldır devam etmektedir. Ancak çeşitli yönleriyle tartışmalara konu olmaktadır. Türkiye, sürece 2001 yılında üye olmuştur. Sürecin, AKTS, Yeterlilikler Çerçeveleri, Kalite Güvencesi, İstihdam Edilebilirlik, Uluslararasılaşma ve Hareketlilik, vb. bazı boyutlarıyla ilgili çalışmalar yükseköğretim kurumlarında uygulanmaktadır. Avrupa Komisyonu tarafından ise bazı kriterleri yerine getirdikleri için Türkiye'de 31 üniversite AKTS Etiketi ile ödüllendirildiğinden, bu üniversitelerin, Bologna Süreci hakkında uygulama açısından daha fazla deneyimli olduğu değerlendirilmektedir. Araştırmada, Ulusal Bologna Uzmanları ile AKTS etiketine sahip üniversitelerin BEK Başkanlarının/Kurum Bologna Koordinatörlerinin görüşlerini de içerecek şekilde, Türk yükseköğretim sistemindeki Bologna Süreci uygulamalarını incelemek amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThe Bologna Process, starting with Bologna Declaration, is progressing nowadays with the participation of 48 Europe and outside Europe countries. It is being implemented for 15 years. However, it is discussed with many aspects. Turkey is member of process since 2001. Works related with its some dimensions like ECTS, Qualifications Frameworks, Quality Assurance, Employability, Internationalization and Mobility is progressing in universities. 31 Turkish universities fulfilling certain conditions have been awarded with ECTS Label by European Commission. Therefore, it is assessed that these universities are more experienced in terms of implementation about process. For this reason, the study was designed and carried out for the purpose of examining Bologna Process implementations comprehensively in Turkish higher education system including also the views of national Bologna Experts and heads of Bologna Coordination Committee/Bologna Coordinators of universities within scope of research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk üniversitelerinde Bologna süreci uygulamaları ve geleceğe bakış
dc.title.alternativeBologna process implementations in Turkish universities and implications for the future
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmBologna process
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmHigher education system
dc.identifier.yokid10129794
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid457459
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess