Türk üniversitelerinde Bologna süreci uygulamaları ve geleceğe bakış
dc.contributor.advisor | Kavak, Yüksel | |
dc.contributor.author | Ünvan, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:53:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:53:01Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435134 | |
dc.description.abstract | Avrupa'da 29 ülkenin yükseköğretimden sorumlu bakanının imzaladığı Bologna Bildirgesi'yle başlayan Bologna Süreci, Avrupa ve dışından olmak üzere 48 ülkenin katılımıyla 15 yıldır devam etmektedir. Ancak çeşitli yönleriyle tartışmalara konu olmaktadır. Türkiye, sürece 2001 yılında üye olmuştur. Sürecin, AKTS, Yeterlilikler Çerçeveleri, Kalite Güvencesi, İstihdam Edilebilirlik, Uluslararasılaşma ve Hareketlilik, vb. bazı boyutlarıyla ilgili çalışmalar yükseköğretim kurumlarında uygulanmaktadır. Avrupa Komisyonu tarafından ise bazı kriterleri yerine getirdikleri için Türkiye'de 31 üniversite AKTS Etiketi ile ödüllendirildiğinden, bu üniversitelerin, Bologna Süreci hakkında uygulama açısından daha fazla deneyimli olduğu değerlendirilmektedir. Araştırmada, Ulusal Bologna Uzmanları ile AKTS etiketine sahip üniversitelerin BEK Başkanlarının/Kurum Bologna Koordinatörlerinin görüşlerini de içerecek şekilde, Türk yükseköğretim sistemindeki Bologna Süreci uygulamalarını incelemek amaçlanmıştır. | |
dc.description.abstract | The Bologna Process, starting with Bologna Declaration, is progressing nowadays with the participation of 48 Europe and outside Europe countries. It is being implemented for 15 years. However, it is discussed with many aspects. Turkey is member of process since 2001. Works related with its some dimensions like ECTS, Qualifications Frameworks, Quality Assurance, Employability, Internationalization and Mobility is progressing in universities. 31 Turkish universities fulfilling certain conditions have been awarded with ECTS Label by European Commission. Therefore, it is assessed that these universities are more experienced in terms of implementation about process. For this reason, the study was designed and carried out for the purpose of examining Bologna Process implementations comprehensively in Turkish higher education system including also the views of national Bologna Experts and heads of Bologna Coordination Committee/Bologna Coordinators of universities within scope of research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk üniversitelerinde Bologna süreci uygulamaları ve geleceğe bakış | |
dc.title.alternative | Bologna process implementations in Turkish universities and implications for the future | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Bologna process | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Higher education system | |
dc.identifier.yokid | 10129794 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457459 | |
dc.description.pages | 243 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |