Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıçoban, Arif
dc.contributor.authorYürük, Nurcihan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:55Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:55Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435101
dc.description.abstractYabancı dil olarak İngilizcenin öğretilmesi bakımından bir İngilizce öğretmeninin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, öğrencilerin yaşadığı çevrede İngilizcenin özgün bir dil olarak kullanılmıyor olmasıdır. Bu yüzden öğrencilerin dile maruz kalma açısından ya da özgün bir etkileşimde bulunmak için çok fazla tabii fırsatları olmamaktadır. Dil öğretiminin eğitimsel potansiyelini ortaya çıkarmak için, öğrencilerin yabancı dil ve bu dile ait bilgi edinimi, yabancı dil öğretimi ve öğreniminde sosyo-semiyotik bir yaklaşım olarak kabul edilen çokmodluluk gibi öğretim metotlarının uygulanmasıyla geliştirilebilir. Film, nitelikleri dikkate alındığında, yabancı dil sınıflarında hedef dilin sosyal ve semiyotik özelliklerini sağlaması bakımından en önemli çokmodlu yöntemlerden biri olup öğretim materyali olarak yaygın bir şekilde kullanılabilir.Bu çalışma Selçuk Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin okuduklarını anlama becerilerini geliştirmek ve kültürel farkındalıklarını artırmak için filmin `çokmodlu bir yöntem` olarak kullanımının etkilerini incelemektedir. Bu çalışma iki örnek grup ile gerçekleştirilmiştir: bir deney ve bir geleneksel yöntemle eğitim alan kontrol grubu. Çalışma, Selçuk Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde yürütülmüştür. Bu çalışmadaki katılımcılar 19-21 yaş aralığında ve B1+ seviyesindeki ikinci sınıf öğrencileridir. Çalışmanın sonuçları, filmin öğretim materyallerine dahil edilerek kullanılmasıyla birlikte deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında önemli farklılıkların olduğunu göstermiştir. Çalışma sonunda, bir görsel içerik olarak filmin öğrencilere okuduklarını anlama becerilerini artırmada ve ilerletmede yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Filmin kültürel farkındalıkları artırması açısından faydalarıyla ilgili farklı metotlar uygulanan grupların sonuçları arasında önemli bir farklılık gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Çokmodluluk, filmler, dil öğretimi, okuma becerisi, anlama becerisi, kültür, kültürel farkındalık
dc.description.abstractOne of the greatest challenges of an English teacher in English as a foreign language context faces is that English is not used authentically in the settings in which students live. Thus, learners do not have many natural opportunities to be exposed to the language or use it in authentic interaction. To fulfill the educational potential of language teaching, learners' language acquisition and knowledge of the target language through foreign language classes can be enhanced by implementing teaching methods such as multimodality as a socio-semiotic approach in language teaching and learning. Film is widely used as a teaching material in foreign language classes as one of the most important ways of multimodality in terms of supplying both social and semiotic features of a target language thanks to its qualities.This study analyzes the effects of using film as a multimodal way on developing students' comprehension skills in reading and enhancing cultural awareness in English Language and Literature Department at Selçuk University. The study was conducted on a sample of two groups: an experimental and a control group taught conventionally. The study was carried out at Selçuk University in Language and Literature Department. The participants in this study were sophomore students at B1+ level aged 19-21. The results of the study have shown that there were significant differences between experimental and control group of students on using film incorporated in the teaching material. The study concluded that a visual context helps students enhance and improve their comprehension skills in reading. The scores of the groups who received the course through different methods related to the perception scale and the benefits of cultural awareness displayed a significant difference and their common effect on perception scale scores.Keywords: Multimodality, films, language teaching, reading skill, comprehensionskill, culture, cultural awarenessen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFilms as a `multimodal Way` to improve learners` reading skills and enhance cultural awareness in English Language and Literature Departments
dc.title.alternativeİngiliz Dili Edebiyatı Bölümlerinde öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve kültürel farkındalığı artırmak için `çokmodlu Yöntem` olarak filmler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmIntercultural awareness
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmFilm
dc.identifier.yokid10135812
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454939
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess