dc.contributor.advisor | Alagözlü, Nuray | |
dc.contributor.author | Kaya, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:52:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:52:39Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435006 | |
dc.description.abstract | İngilizce öğretiminde son yıllardaki gelişmeler ve daha öğrenci-odaklı bir eğitime geçiş, her akademik seviyede başarı getirdiğine inanılan öğrenen özerkliği ve öz-yeterlik gibi İngilizce öğretiminde kişisel faktörlere odaklanmayı da beraberinde getirmiştir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, öğrencilerin öğrenen özerkliği ve öz-yeterlik düşüncelerini Türkiye'de yükseköğretim bağlamında incelemektir. Bu çalışma ayrıca bu iki kavramın ve aralarındaki ilişkinin akademik başarıyla nasıl ilgili olduğunu bulmayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, deneysel olmayan, nicel bir örnek olay çalışmasıdır. 280 birinci sınıf, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite öğrencisiyle bir Türk devlet üniversitesinde yapılmıştır. Çalışmaya ait veriler iki anket aracılığı ile toplanmıştır. Üçüncü değişken olarak öğrencilerin İngilizce akademik başarısını temsil eden İngilizce notları kullanılmıştır. Öğrenen Özerkliği Öğrenci Anketi olan çalışmada kullanılan ilk anket, odak noktası öz-yönlendirme için hazır olma, dil öğreniminde bağımsız çalışma, sınıf ortamı ve eğitmenin rolü, dil öğrenim aktiviteleri, içerik seçimi, amaçlar, değerlendirme, ve kültürün yeri olan sekiz öğrenen özerkliği boyutunda 33 adet maddeden oluşan beşli likert ölçeğidir. İngilizce Öz-yeterlik Anketi olan çalışmada kullanılan ikinci anket, odak noktası motivasyon ve beklentiler, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri olan 5 bölümde toplam 25 maddeden oluşan beşli likert ölçeğidir.Sonuçlar yükseköğretimde İngilizce öğreniminde öğrencilerin orta bir düzeyde öğrenen özerkliği ve öz-yeterlik inançlarına sahip olduklarını ortaya çıkarmıştır. Öğrenen özerkliği ve öz-yeterlik inançlarının öğrencilerin akademik başarısını olumlu bir şekilde etkilediği ve İngilizce öğrenme sürecinde daha başarılı olabilmeleri için önemli olduğu bulunmuştur. Araştırma sonuçları yabancı dil öğrencilerinin İngilizce öğrenmede öz-yeterlik algılarının ve öğrenen özerkliğinin arasında anlamlı yakın bir ilişki olduğunu ve bu iki kavram arasındaki ilişkinin dikkatli bir şekilde incelenmesi ve İngiliz Dili Eğitiminde öğrencilerin başarı seviyesinin artması için gözardı edilmemesi gerekliliğini ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | Developments in recent years and the shift to more learner-centered education in foreign language education have shifted the focus on individual factors such as autonomy and individuals' self-efficacy beliefs, which are regarded as bringing more achievement at any academic level in language teaching. Therefore, the aim of this study is to investigate learners' autonomy and self-efficacy beliefs in higher education context in Turkey. It also aims to find out how these two notions and the relation of them relate to academic achievement. The study is planned as a non-experimental, quantitative case study. It was conducted with 280 first year university EFL learners in the context of teaching an EFL class at a Turkish state university. The data were collected through two questionnaires. As the third variable in the study, student grades were used representing their English academic achievement. The first questionnaire, the Autonomy Learner Questionnaire used in this study is composed of 33 five point Likert-scale items in eight autonomy dimensions whose focuses are readiness for self-direction, independent work in language learning, the role of instructor and classroom setting, language learning activities, selection of content, objectives, assessment, and the place of culture. The second questionnaire, the English Self-Efficacy Scale, is composed of 25 five point Likert-scale items in five dimensions whose focuses are motivation and expectation, listening, speaking, reading, and writing. The findings revealed that learners have modest autonomy and self-efficacy beliefs in learning English at higher education. It was found that learner autonomy and leaners' self-efficacy beliefs affect academic achievement positively and are prominent for students to become more successful in language learning process. The research results made it clear that there is a meaningful close relation between foreign language learners' self-efficacy perceptions and their autonomy in learning English and the relation between these concepts needs to be carefully examined and not to be ignored so as to raise the level of learners' success in English Language Education. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Learner autonomy, self-efficacy and academic achievement: A case study of EFL learners in higher education | |
dc.title.alternative | Öğrenen özerkliği, öz-yeterlik ve akademik başarı: Yükseköğretimde yabancı dil öğrencilerinin bir örnek olay incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-21 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.identifier.yokid | 10128374 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446899 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |