The relationship between test anxiety and academic achievement of English language students and their coping strategies
dc.contributor.advisor | Alagözlü, Nuray | |
dc.contributor.author | Türkmen, Ridvan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:52:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:52:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-07-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434946 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin başarılarına katkı sağlayan veya engel olan çok sayıda faktör vardır. Bunlardan bir tanesi de bu tez çalışmasına konu olan sınav kaygısıdır. Bu çalışmanın ilk amacı, faklı seviyelerdeki İngilizce öğrenen üniversite öğrencilerinin sınav kaygı seviyelerini tespit etmek ve sınav kaygısıyla baş etme stratejilerini belirlemektir. İkinci amaç ise, öğrencilerin sınav kaygısı dereceleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, Ankara'da Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programına göre farklı (A1'den C1'e kadar) yeterlik seviyelerinde 210 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için üç farklı ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların sınav kaygısını belirlemek için Discroll'un (2007) Westside Sınav Kaygısı Ölçeği, sınav kaygısıyla baş etme yollarını tespit etmek için Lazarus ve Falkman'ın (1985) Baş Etme Yolları Ölçeği ve İngilizce öğrenme başarılarını ölçmek için ise Oxford yerleştirme sınavı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin, SPSS 23.0 paket programı ile betimsel istatistik analizi yapılmıştır. Çalışma, test kaygısı, cinsiyet, İngilizce yeterlik düzeyi ve yaş grupları arsında anlamlı bir ilişki olduğunu ve farklı yeterlik seviyesindeki farklı baş etme stratejileri kullandığını göstermiştir. Bunlarla birlikte, öğrencilerin, sınav kaygısıyla baş edebilmek için negatif baş etme stratejilerinden ziyade, pozitif baş etme stratejileri olan problem çözme, sosyal destek arama ve olumluya odaklanmayı daha fazla kullandığı sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışmanın bulguları, sınav kaygısının yabancı dil eğitim süreci içerisinde göz önünde bulundurulması gerektiğini göstermektedir ve baş etme stratejileri ile ilgili farkındalığın artmasının öğrencilerin akademik başarılarına önemli bir katkı sağlayacağına işaret etmektedir. | |
dc.description.abstract | There are plenty of factors contributing to or hindering the students' language learning performance. One of them is test anxiety which is the main concern of this thesis. The first aim of the study was to determine how university EFL students differ in terms of their levels of test anxiety and define their coping strategies which they use to deal with the tests and exams they encounter. Another motive for the research was to illustrate the difference between test anxiety levels of the students and their language learning achievement. The study was carried out with 210 university students in different levels of proficiency (from A1 to C1) in Ankara. The data was collected with three main different scales. Discroll's (2007) Westside Test Anxiety Scale (WTAS) was administered to find out test anxiety levels of the participants. Lazarus and Falkman's Ways of Coping Scale (1984), was used to specify which coping strategies the students use to handle test anxiety. Oxford Placement Test (OPT) scores were assessed to define their English language learning achievement. The descriptive analysis of the data was carried out using the SPSS 23.0 package program. The results showed that there was a significant relationship between test anxiety and gender, age and language learning duration. The students in different levels of proficiency used different coping strategies. Rather than maladaptive coping strategies, the students used adaptive ones, focusing on the positive, problem-focused coping, and seeking social support, more. Consequently, test anxiety should be taken into concentration in foreign language education process and expanding the students' awareness of coping strategies will contribute to their achievement. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The relationship between test anxiety and academic achievement of English language students and their coping strategies | |
dc.title.alternative | İngilizce öğrencilerinin sınav kaygıları ve akademik başarıları arasındaki ilişki ve baş etme stratejileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-28 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.identifier.yokid | 10116292 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443547 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |