Show simple item record

dc.contributor.advisorKıngır, Sevgi
dc.contributor.authorYüksel, Reyhan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:08Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:08Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434811
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ağız-diş sağlığı hakkındaki bilgi ve davranışlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, sınıf öğretmenlerinin demografik bilgileri ile ağız-diş sağlığı konusundaki bilgi ve davranışları arasındaki ilişki durumunun farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir.Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Amasya ili ve ilçelerinde devlet okulunda görev yapan 302 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin ağız-diş sağlığı ile ilgili bilgi veya davranışlarının demografik bilgilerle ilişkisi `ki kare testi` ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin ağız-diş sağlığı konusunda hem bilgi hem davranış açısından birtakım eksikliklerinin olduğu tespit edilmiştir. Ağız-diş sağlığı hakkında kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre hem bilgi hem de davranış açısından daha yeterli oldukları görülmüştür. Ailenin sosyoekonomik durumu ile diş hekimi ziyareti sıklığı arasında olumlu bir ilişki bulunmuştur. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin çoğunluğunun diş ipi ve ağız bakım gargarası kullanmadığı da ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research was to evaluate the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. In line with this purpose, relationship between primary school teachers' demographic characteristics and their knowledge and behaviors about oral and dental health was also tested. This study was carried out with 302 primary school teachers working at public primary schools in Amasya during 2015-2016 academic year. Data were collected using a questionnaire in this quantitative research. Descriptive analysis method was used for analyzing the data. Relationship between demographic characteristics and oral-dental health knowledge and behaviors were analyzed using chi-square test.Result revealed that there were some deficiencies in the knowledge and behaviors of primary school teachers related to oral and dental health. Female teachers demonstrated both much knowledge and favorable behaviors compared to male teachers. A positive relationship was found between socio economic status of family and frequency of visiting a dentist. It was also found that majority of the teachers participated in this study did not use dental floss and mouth rinse.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHalk Sağlığıtr_TR
dc.subjectPublic Healthen_US
dc.titleAmasya ilindeki sınıf öğretmenlerinin ağız ve diş sağlığı konusundaki bilgi ve davranışları
dc.title.alternativeOral and dental health knowledge and behaviors of primary school teachers in Amasya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-16
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmAmasya
dc.subject.ytmOral health
dc.subject.ytmTeeth
dc.subject.ytmLevel of knowledge
dc.identifier.yokid10152857
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid484078
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess