Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirezen, Mehmet
dc.contributor.authorTopal, İbrahim Halil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:52:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:52:01Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434771
dc.description.abstractBu çalışma, öncelikli olarak hizmet öncesi Türk İngilizce öğretmenlerinin İngilizce şart cümlelerindeki tonlama örüntülerini algılama ve kullanmalarındaki yeterlilik seviyelerini incelemeyi amaçlamıştır. Bununla beraber, konuşmalarında herhangi bir tonlama hatasının bulunması halinde hem görsel hem de işitsel olarak birincil vurgu, ses yüksekliği örüntüleri ve duraklama sesbirimlerinin tanınması ve kullanılması ile ilgili çok çeşitli alıştırmaları kapsayan ve İşitsel Sesletim Modeli (Demirezen, 2003,2004) ve Dilbilgisi Tonlama Modelinden (Cauldwell & Hewings, 1996; Hahn, 2004) faydalanan düzeltici öğretim oturumları aracılığıyla bu hataları iyileştirmeyi amaçlamıştır. Çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının katılımlarıyla (S=61) Türkiye'deki bir devlet üniversitesinin İngiliz Dili ve Eğitimi Bölümü'nde yürütülmüş ve veri 2015-2016 akademik yılı Bahar döneminde toplanmıştır. Bu çalışmanın amaçlarına ulaşmak için ön-test son-test deneysel yöntem kullanılmış ve bu sebeple katılımcılara hem yazılı hem de sözlü ön-testler ve son-testler verilmiştir. Birincisi, katılımcıların İngilizcedeki şart cümlelerindeki tonlama örüntülerini algılamadaki yeterlilik seviyelerini değerlendirmek; ikincisi ise katılımcıların İngilizcedeki şart cümlelerinde doğru tonlama örüntülerini kullanıp kullanamadıklarını ortaya çıkarmak için verilmiştir. Yazılı ön-test için, katılımcılara güvenirliği Cronbach alpha istatistiki analizle 0,81 puanla sağlanan ve ana veri toplama aracını oluşturan 36 çoktan seçmeli sorudan oluşan bir test; sözlü ön-test içinse güvenirliği Kuder-Richardson 20 (KR-20) Formülü ile 0,81 puanla sağlanan 36 cümlelik bir bütünce verilmiştir. Yazılı ön-testte, katılımcıların 36 çoktan seçmeli soru aracılığıyla şart cümlelerindeki tonlama örüntülerini tanımaları beklenirken sözlü ön-testte bütüncedeki 36 cümleyi yalıtımlı ve stressiz bir ortamda okuyup seslerini kaydetmeleri istenmiştir. Katılımcılar daha sonra çeşitli işitsel-görsel alıştırmalardan faydalanarak şart cümlelerindeki birincil vurgu, ses yüksekliği örüntüleri ve duraklama sesbirimlerini tanıma ve kullanmalarıyla ilgili alıştırma yaptıkları iyileştirme derslerine tabi tutulmuşlardır. İyileştirme öğretim oturumlarını müteakip iki hafta sonra, katılımcılara aynen ön-testlerde olduğu gibi yazılı ve sözlü son-test verilmiştir. Katılımcıların ses kayıtlarının toplanması e-posta aracılığıyla gerçekleşmiş, değerlendirilmesi ise iki seçenekli bir ölçeğe göre biri araştırmacının kendisi olmak üzere üç farklı değerlendiriciler tarafından gerçekleşmiştir. Değer-biçiciler arası güvenirlik IBM SPSS sürüm 22 aracılığıyla hesaplanmış ve sınıf içi ilgileşim katsayısı 0.90 üzeri puan olarak belirlenmiştir. Katılımcıların ön-test ve son-test puanları arasında istatistiki olarak önemli bir fark olup olmadığını bulmak için eşleştirilmiş örneklemler T-testi uygulanmıştır. Şart cümlelerindeki birincil vurgu, ses yüksekliği örüntüleri ve duraklama sesbirimlerini algılama ve birincil vurgu ve duraklama sesbirimlerini kullanma açısından, katılımcıların yeterliliklerinde önemli bir gelişme olduğu bulunmuştur. Ayrıca katılımcıların tonlamayla ilgili problemlerinin düzeltilmesi hususuyla ilgili düzeltici öğretim oturumlarının etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Sözcükler: Tonlama, birincil vurgu, ses yüksekliği örüntüleri, duraklama sesbirimleri, sesbilimsel yeterlik, meta-sesbilimsel farkındalık, İşitsel Sesletim Modeli, Dilbilgisi Tonlama Modeli, Söylem Tonlama Modeli, öğretmen eğitimi, sesbilgisel hafıza, şart cümleleri.
dc.description.abstractThe present study primarily aims at investigating the level of competence of pre-service Turkish teachers of English in the perception and employment of intonation patterns of If-clauses in English. It further aims at remediating any occurrences of intonational errors in their speech through remedial training sessions which utilize Audio Articulation Method (Demirezen, 2003, 2004) and Grammar Intonation Model (Cauldwell & Hewings, 1996; Hahn, 2004) and encompass a wide range of exercises about the recognition and employment of primary stress phoneme, pitch patterns and juncture phonemes of If-clauses both auditorily and visually. The study was conducted at the Department of English Language Teaching (ELT) of a state university in Turkey, with the participation of prospective English as a Foreign Language (EFL) teachers (N=61) and data were gathered in the spring term of 2015-2016 academic year. A pre-test/post-test experimental design was utilized to reach the goals of this study and the participants therefore were given both written and oral pre-tests and post-tests. The participants were given the pre-test to assess their level of competence in the perception of intonation patterns of If-clauses in English while the latter was given for finding out whether the participants could employ the accurate intonation patterns of If-clauses in English. For the written pre-test, the participants were given a test of 36 multiple-choice questions as the primary means of instrument for data collection, the reliability of which was maintained with a score of 0.81 utilizing Cronbach's alpha statistical analysis while for the oral pre-test, the participants were given a corpus of 36 sentences, the reliability of which was sustained with a score of 0.81 utilizing Kuder-Richardson Formula 20 (KR-20). In the written pre-test, the participants were expected to recognize the intonation patterns of If-clauses through 36 multiple-choice questions while for the oral pre-test they were asked to record their voices in an insulated and stress-free environment during the articulation of 36 sentences in the corpus. The participants were then subject to treatment classes during which they practiced the recognition and employment of primary stress, pitch patterns and juncture phonemes of If-clauses utilizing various kinds of audio-visual exercises. Within two weeks following the remedial training sessions, the participants were given both written and oral post-tests which were administered in the same manner as in both pre-tests. The collection of recordings from the participants occurred through e-mail and the evaluation of the recordings were realized by three different human raters, one of whom is the researcher, in the form of a dichotomous scale. The inter-rater reliability was calculated by IBM SPSS version 22 and established with the score of over 0.90 intraclass correlation coefficient. In order to find out whether there was a statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the participants, Paired-Samples T-test was conducted. It was discovered that there was a major improvement in the competence of the participants in terms of perceiving the primary stress, pitch patterns and juncture phonemes and employing the primary stress and juncture phonemes of If- clauses. It was further discovered that remedial training sessions were proved to be effective regarding the amelioration of the participants' intonational problems.Key Words: intonation, primary stress, pitch patterns, juncture phonemes,phonological competence, metaphonological awareness, Audio-Articulation Model;Grammar Intonation Model, Discourse Intonation Model, teacher education,phonetic memory, conditional sentencesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of the intonation patterns of if-clauses in Turkish English majors
dc.title.alternativeİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin şart cümlelerindeki tonlama örüntülerinin çözümlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSubjunction
dc.subject.ytmIntonation
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10140483
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454945
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess