Kusursuzluk eğiliminin soyut seramik formlarla sorgulanması
dc.contributor.advisor | Susamoğlu, Funda | |
dc.contributor.author | Ar, İlayda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:51:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:51:55Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434740 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada modern sanatın ortaya koyduğu değerler üzerinden, kusur kavramı tanımlanmıştır. Araştırma kapsamında amaç, soyut ifadeye dayanan bilinçdışı etmenleri ele alarak, eserler üzerinden kusur kavramının göreceliği tartışılmaktadır. Özür ya da kusurun, 'punctum' kavramı ile ilişkilendirilerek ele alınmaktadır. Kusur üzerinden gidersek; bir sanat eserindeki 'punctum'un bizi delen şey olması, özürün anlam kazanmasıdır. Sanatta güzellik algısının kuralları olmamakla beraber sürekli değişime açıktır. Kant'ın, `beğeni yargısı, bir bilgi yargısı değildir` ifadesi ile bu desteklenebilir. Soyut sanatın hakim olduğu bu çalışmada, Soyut Dışavurumcu soyut dışavurumcu akımın etkileri eserler üzerinden incelenmiştir. Kişisel uygulamalarda; soyut seramik form ve yüzeylerde kontrolün dışında oluşabilecek olan 'rastlantıya' ve kontrollü hataya odaklanmaktadır. Farklı ve özgün olan anlatılmak istenmiştir.Anahtar Sözcükler: Kusur, punctum, bilinç, soyut sanat, seramik. | |
dc.description.abstract | In this study the concept of ımperfection is defined through the values put forth by modern art. Scope of this research, to discuss the measure of imperfection through works by adressing unconscicus factors based on abstract experession.The way the apolgy or imperfection is recipracated with the concept of 'punctum' leads us to the goal. If we go through the flaw, the fact that the punctum in a work of art is what pieres us is that the apology makes sense. This means that although there are no rules of beauty perception it can be mached with pleasure. This can be supported by Kant's statement that `the judgement of appreciation is not on information judgement`.In this study which is dominated by abstract art; abstract expressionist art, artist and their works and the original one are mentioned. In personal applications; the traces of abstract art and the coincidence that may accur outside of control and the controlled error where mentioned and different and original ones were intended to be explained.Keywords: İmperfection, punctum, conscious, abstract art, ceramic | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Kusursuzluk eğiliminin soyut seramik formlarla sorgulanması | |
dc.title.alternative | Questioning the tendency of perfection with abstrac ceramic forms | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-04 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Abstract ceramic | |
dc.subject.ytm | Fault | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Abstract art | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.subject.ytm | Punctum | |
dc.subject.ytm | Consciousness | |
dc.identifier.yokid | 10325600 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 611380 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |