Show simple item record

dc.contributor.advisorDedeoğlu, Hakan
dc.contributor.authorBöyük, Gülbin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:51:20Z
dc.date.available2020-12-29T13:51:20Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434533
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Türkiye'de yayınlanan ilkokul düzeyindeki yerli biyografik eserler üzerine bir doküman incelemesi yoluyla bu eserlerin Türkiye'de çocuk edebiyatı içerisindeki yerini, biyografik eserlerdeki çeşitliliği ortaya koyarak bu eserlerin gerek öğrenciler gerekse öğretmenler tarafından ders içi ve ders dışında bir başvuru kaynağı olarak kullanım olanaklarını ortaya koymaktır. Eğitsel katkıları göz önüne alındığında araştırma bu alanda bir boşluğu doldurarak gerek öğretmen gerekse öğrenci ve ailelere rehberlik etmeyi amaçladığından araştırma Türkiye'deki çocuk edebiyatı alanında önemli bir işlevi yerine getirecektir. Bu araştırmada Türkiye'de var olan ilkokul düzeyindeki çocuklar için hazırlanmış biyografik eserlerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yoluyla ortaya konmuştur. Araştırmada 69 farklı figürün 124 değişik kaynaktan biyografileri yer almaktadır. Veri toplama aşamasında ulaşılan 124 biyografik araştırma doküman incelemesi çerçevesinde analize tabi tutulmuştur. Bu kapsamda incelenen tüm biyografik eserler ilgili kişinin alanı ve mesleği; eserin yayımcısı ve yayım yılı hakkında bilgi; eserin türü; ilgili yaş düzeyi, sayfa sayısı ve yazarı hakkında bilgi olmak üzere doküman inceleme yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; 24 farklı yılda, 38 farklı yayınevinden yayımlanmış 124 yerli biyografik eserin 10 değişik alan, 4 tür, 5 farklı yaş düzeyi ve 58 farklı yazar hakkında bilgi olmak üzere 69 figürün değerlendirmesi yapılmıştır.Anahtar sözcükler: Biyografiler, çocuk edebiyatı, doküman incelemesi, ilkokul.
dc.description.abstractThe aim of the research is to demonstrate the possibilities of using national biographical works at the primary school level published in our country as an in-class and out-of-class reference material. Through the document analysis in the study, the role of the works in the child literature in our country and the diversity in the biographical works have been taken into consideration. The research will fulfill an important function in the field of children's literature by filling the gap in education and guiding teachers, students and families.In this study, the analysis of the biographical works prepared for the children at the primary school level in our country was revealed through the document analysis as a qualitative research method. There are 69 different figurative biographies from 124 different sources in the study. During the data collection phase 124 biographical studies were analyzed. All biographical works examined within this scope are evaluated through document analysis method on these categories; the area and profession of the person concerned; information about the publisher of the work and the year of publication; type of work; the relevant age level, the number of pages, and information about the manuscript. As a result of the research; 69 figurative works were carried out, in 10 different fields, 4 species, 5 different age levels and information about 58 different writers, of 124 different biographical publications from 38 different publishing house in 24 different years.Keywords: Biographies, children's literature, document analysis, primary school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyografitr_TR
dc.subjectBiographyen_US
dc.titleİlkokul düzeyindeki çocuklar için hazırlanmış biyografiler üzerine bir doküman incelemesi
dc.title.alternativeA document analysis on the biographies prepared for children at primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-10
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmBiography
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid10169675
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483384
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess