Ankara Belediyesi zabıta memurlarının sağlık eğitimi gereksinimlerinin saptanması ve bir sağlık eğitim modeli denenmesi
dc.contributor.advisor | Öztek, Zafer | |
dc.contributor.author | Çevikbilen, Tevfik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:50:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:50:42Z | |
dc.date.submitted | 1979 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434325 | |
dc.description.abstract | - 33 - ÖZET * Ankara Belediyesi Zabıta Memurlarının Eğitim Gereksinimlerinin Saptanması ve Bir Sağlık Eğitim Modeli Denenmesi n araştıraası aşağı daki aşamalar içinde ele alınmıştır. Sağlık eğitim gereksinimlerini saptamak ve modele seçilecek ki şileri belirlemek amacı ile, 432 zabıta memuruna ` Ankara Belediyesi Zabıta Memurları *le İlgili Bilgi Formu ` uygulanmıştır. Sonuçlara göre } yetişek konuları ` genel sağlık kuralları ve gıda denetimi * olarak sınırlandırılmıştır. Yine aynı sonuçlara dayanarak} yaş, hiz met, cins ve puvân özellikleri yönünden kişiler araeından geliştiril len eğitim modeline katılacak kişiler «©cilmiştif. Model üç deney ve bir kontrol grubundan oluşturulmuştur. Deney gruplarından I. ve II. gruplara eğitilen zabıta memurları ; IH,»gru- ba ise,.araştırmacı eğitim vermiştir. Kontrol grubuna ise eğitimin başlangıç ve bitim zamanlarında, hiç eğitimden geçirilmeksizin test uygulanmıştır. Deney gruplarının başarısı, eğitimden önoe ve sonra kendi içlerinde, birbiri arasında ve kontrol grupları ile karşılaş tırılarak istatistiki analizlerle test edilmişiir.. ^u- na güre ;. Deney gruplarındaki eğitim öncesi ve eğitim sonrası farkın anlamlı olduğu,. Eğitilen zabıta memurları aracılığı ile verilen eğitimin, a- raştırmacı tarafından verilen eğitimle olan farkının önemli olmadığı,, Kontrol grubu ile diğer gruplar arasında anlamlı bir fark bu lunduğu,. Kontrol grubu, eğitimden geçirilmeyip kendi halinde bırakılmış olup, deney grupları ile birlikte, eğitim öncesi ve sonrası zamanlar da, aynı test uygulanmış ve iki test arasında anlamlı bir fark olmadı ğı saptanmıştır. Bu farkın eğitimden geldiği, eğitilen zabıta memurlarının başarı ile diğer zabıtaların eğitiminde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmış tır. Yani araştırma modelinin denemesinin başarı ile sonuçlandığım soy- leydtrrttrra-. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sağlık Eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Health Education | en_US |
dc.title | Ankara Belediyesi zabıta memurlarının sağlık eğitimi gereksinimlerinin saptanması ve bir sağlık eğitim modeli denenmesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 199204 | |
dc.publisher.institute | Tıp Fakültesi | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | medicineThesis | |
dc.identifier.thesisid | 174388 | |
dc.description.pages | 35 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |