Türkiye`de fen ve teknolojiye yönelik toplumdaki yetişkinlerin tutumu ve anlayışı
dc.contributor.advisor | Gücüm, Emine Berna | |
dc.contributor.author | Erkahraman, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:50:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:50:42Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-11-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434323 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Türkiye'de öğrencilerin, öğretmenlerin veya öğretmen adaylarının bilim, teknoloji, matematik ve mühendisliğe yönelik düşünceleri, ilgileri veya tutumlarıyla ilgili çok sayıda çalışma olmasına rağmen yetişkinlere yönelik bir çalışmaya rastlanmamış olması sebebiyle yetişkinlerin cinsiyetine, yaş gruplarına ve eğitim düzeylerine göre bilim ve teknolojiye yönelik görüşlerini, bilgi edinme kaynaklarını, fen ve teknoloji gelişmelerine karşı ilgilerini ve tutumlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa ilinin farklı ilçelerindeki; cinsiyet, yaş grubu, eğitim düzeyi, meslek grupları ve sosyoekonomik sınıfları değişiklik gösteren 18 yaş ve üzerindeki 289 kişi oluşturmaktadır. Katılımcılara Gücüm tarafından geliştirilen `Fen ve Teknolojiyle ne kadar ilgileniyoruz` başlıklı, bireylerin tutumlarını ve anlayışlarını belirlemeye çalışan anket sorularını içeren veri toplama aracı uygulanmıştır. Analizde bağımlı değişkenler ile cinsiyetin, yaşın ve eğitim düzeyinin bu değişkenlerin birbirleriyle etkileşimlerinin sebep olduğu farkları belirlemek amacıyla ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için iki faktörlü (yönlü) Varyans Analizi yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study is prepared for determine the adults' opinions and attitudes of science, technology, sources of information, scientific and technological developments according to their gender, age groups and educational levels. Descriptive scanning model was used in the study. Descriptive scanning model was used in the study. Study group consists of 289 people over 18 years of age who live in different districts in Bursa and whose gender, age group, education level, occupational groups and socioeconomic classes differ. A data gathering tool was included in the questionnaire, titled `How Interested Are We in Science and Technology?` developed by Gucum, to help determine the attitudes and understandings of individuals. Two-factor ANOVA was performed for unrelated samples in order to determine the differences between dependent variables and gender, age, educational level and their interaction with each other. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de fen ve teknolojiye yönelik toplumdaki yetişkinlerin tutumu ve anlayışı | |
dc.title.alternative | Attitudes and understanding towards science and technology of adults in society in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-15 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education level | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Technological developments | |
dc.subject.ytm | Technological knowledge | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Adults | |
dc.identifier.yokid | 10206300 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 517665 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |