Show simple item record

dc.contributor.advisorGücüm, Emine Berna
dc.contributor.authorErkahraman, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:42Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434323
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'de öğrencilerin, öğretmenlerin veya öğretmen adaylarının bilim, teknoloji, matematik ve mühendisliğe yönelik düşünceleri, ilgileri veya tutumlarıyla ilgili çok sayıda çalışma olmasına rağmen yetişkinlere yönelik bir çalışmaya rastlanmamış olması sebebiyle yetişkinlerin cinsiyetine, yaş gruplarına ve eğitim düzeylerine göre bilim ve teknolojiye yönelik görüşlerini, bilgi edinme kaynaklarını, fen ve teknoloji gelişmelerine karşı ilgilerini ve tutumlarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa ilinin farklı ilçelerindeki; cinsiyet, yaş grubu, eğitim düzeyi, meslek grupları ve sosyoekonomik sınıfları değişiklik gösteren 18 yaş ve üzerindeki 289 kişi oluşturmaktadır. Katılımcılara Gücüm tarafından geliştirilen `Fen ve Teknolojiyle ne kadar ilgileniyoruz` başlıklı, bireylerin tutumlarını ve anlayışlarını belirlemeye çalışan anket sorularını içeren veri toplama aracı uygulanmıştır. Analizde bağımlı değişkenler ile cinsiyetin, yaşın ve eğitim düzeyinin bu değişkenlerin birbirleriyle etkileşimlerinin sebep olduğu farkları belirlemek amacıyla ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için iki faktörlü (yönlü) Varyans Analizi yapılmıştır.
dc.description.abstractThis study is prepared for determine the adults' opinions and attitudes of science, technology, sources of information, scientific and technological developments according to their gender, age groups and educational levels. Descriptive scanning model was used in the study. Descriptive scanning model was used in the study. Study group consists of 289 people over 18 years of age who live in different districts in Bursa and whose gender, age group, education level, occupational groups and socioeconomic classes differ. A data gathering tool was included in the questionnaire, titled `How Interested Are We in Science and Technology?` developed by Gucum, to help determine the attitudes and understandings of individuals. Two-factor ANOVA was performed for unrelated samples in order to determine the differences between dependent variables and gender, age, educational level and their interaction with each other.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de fen ve teknolojiye yönelik toplumdaki yetişkinlerin tutumu ve anlayışı
dc.title.alternativeAttitudes and understanding towards science and technology of adults in society in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-15
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation level
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTechnological developments
dc.subject.ytmTechnological knowledge
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmAdults
dc.identifier.yokid10206300
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517665
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess