Erken çocukluk eğitiminde pedagojik dokümantasyonun aile katılımına katkısının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Arif | |
dc.contributor.author | Güneş, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:50:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:50:35Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-11-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434280 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, erken çocukluk eğitiminde pedagojik dokümantasyonun aile katılımına katkısı incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma tekniklerinin bir arada kullanıldığı eylem araştırması şeklinde oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 yılı güz döneminde Mersin ilinin Yenişehir ilçesinde MEB'e bağlı özel anaokulunda görev yapan araştırmacının sınıfında bulunan 60-72 aylık 12 çocuk ve araştırmaya gönüllü katılım sağlayan 12 çocuğun annesi oluşturmuştur. Araştırmada 2016-2017 güz dönemi boyunca araştırmacının görev yaptığı sınıfta pedagojik dokümantasyon uygulaması yapılmıştır. Yapılan analiz sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde pedagojik dokümantasyon sürecinin aile katılımına olumlu katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada pedagojik dokümantasyon sürecinde uygulanan panel, bülten ve portfolyolar aracılığıyla öğrenme sürecinin görünür kılındığı ve katılımcı ailelerin erken çocukluk eğitimi ile ilgili daha ayrıntılı bilgi sahibi oldukları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda aileler pedagojik dokümantasyon araçları sayesinde, çocuklara hangi konunun nasıl verildiği ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olabildiklerini ve evde çocuklarıyla nasıl ilgilenebilecekleriyle ilgili bilgi sahibi olduklarını belirtmişlerdir. Aileler, pedagojik dokümantasyon aracılığıyla çocukların evde okul ile ilgili daha çok paylaşımda bulunduklarını ifade etmişlerdir. Ailelerin araştırma sürecinde öğretmen ile bireysel görüşme taleplerinde artış olduğu, çocuk hakkında iş birliği yapmak ve bilgi almak için öğretmen ile daha çok bireysel görüşmede bulundukları ortaya çıkmıştır. Pedagojik dokümantasyon aracılığıyla ailelerin çocuklarıyla ilgili öğrenmek istedikleri bilgiler incelendiğinde ise süreç sonrasında çocuğun ilgi ve yetenekleri ile ilgili daha çok bilgi edinmek istedikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca ailelerin sadece sınıfta etkinlik yapma olarak ifade ettikleri aile katılımı ile ilgili daha çeşitli tanımlamalar yapmaya başladıkları sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, the contribution of pedagogical documentation to family participation in early childhood education is researched. The research has been formed as an action research using qualified research techniques together. The research group of the study in the class of the researcher who works in the private kindergarten of Turkish Ministry of National Education in Yenişehir province of Mersin in the fall semester of 2016-2017, consists of 12 children who are 60-72 months and their 12 mothers participating in the research voluntarily. In the general process of the research, parents and children have participated together and stated that they evaluate together. During the fall semester of the 2016-2017 period the pedagogical documentation has been applied to the class of researchers. When the findings obtained from the analysis have been analyzed, it is concluded that pedagogical documentation process contributes to family participation in a positive way. The study revealed that the learning process is visible through the panels, bulletins and portfolios applied during the pedagogical documentation process, and that participant families had more detailed knowledge of early childhood education. Parents expressed their knowledge of how children can have detailed information about what is given and how they can deal with their children at home, thanks to pedagogical documentation tools. Through the pedagogical documentation, parents expressed that children are sharing more about school at home. It is also the result that families start to make more various definitions of family involvement that they refer to as activity only in class. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Erken çocukluk eğitiminde pedagojik dokümantasyonun aile katılımına katkısının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination the contributions of pedagogical documentation on family involvement in early childhood education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-11 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pedagogical documentation | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.subject.ytm | Early child education | |
dc.identifier.yokid | 10204493 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 517255 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |