Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz, Hüseyin
dc.contributor.authorSeitova, Meruyert
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:33Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:33Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434269
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı EPOSTL'nın (Yabancı dil öğretmeniği okuyanlar için Avrupa portfolyosu) Ahmet Yesevi Uluslararası Kazak-Türk Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin öz-değerlendirmesine olan etkisini incelemektir. Ardışık açıklayıcı karma yöntem deseninin kullanıldığı bu çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yıllında Ahmet Yesevi Uluslararası Kazak-Türk Üniversitesi Filoloji Fakültesi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 71 dördüncü sınıf İngiliz dili öğretmenliği öğrencileri katılmıştır. Katılımcılar kontrol ve deney gruplarına ayrıldı. Kontrol grup katılımcılarına sadece ön test ve son test uygulanmış, ancak deney grubuna ön test ve son test, EPOSTL 1 ve 2 kullanımı uygulanmış. Veri seti olarak aşağıdakiler gelir: a) anket, b) akran gözlemi, c) yansıtıcı günlük ve d) mülakat. Nicel veriler IBM SPSS 21 aracılığıyla betimsel olarak analiz edilmiştir. Akran gözleminden yansıtıcı günlük ve görüşmeden toplanan nitel veriler niteliksel tematik analiz yoluyla analiz edilmiştir. Sonuçlar, genel olarak, EPOST'nın İngilizce öğretmenlerinin öz-değerlendirmelerine etkisinin olumlu sonuçlar verdiğini göstermiştir. Bulgular, katılımcıların çoğunluğunun EPOSTL'nın didaktik bilgilerinin, öğretim becerilerinin geliştirilmesinin kontrol edilmesine yardımcı olduğundan, öz-yansıma ve öz-değerlendirme geliştirdiğini kabul etmektedir. EPOSTL'nın kapsamlı ve net yapısı, bunun temel avantajı olarak bulundu. Öğretmen adayları öğretimde pratik olmadığından ve dil öğretiminin karmaşıklığı ile rehberlik gerektiğinden, EPOSTL teorik bilgileri pratik becerilerle eşleştirmelerini sağlar.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the impact of the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) on the self-evaluation of student teachers of English at Akhmet Yassawi International Kazakh-Turkish University in Kazakhstan. The study, which employed a mixed-methods sequential explanatory research design, was conducted at Akhmet Yassawi International Kazakh-Turkish University Faculty of Philology in Turkistan, Kazakhstan in the 2017-2018 academic year. 71 fourth year ELT student teachers participated in the study. The participants were divided into control and experimental groups. Only pretest and posttest were conducted to control group participants, however, pretest and posttests, the EPOSTL Use 1 and 2 were conducted to the experimental group participants. Multiple sets of data came from: a) questionnaire, b) peer observation, c) reflective journal, and d) interview. The quantitative data were analyzed descriptively using IBM SPSS 21. The qualitative data collected from the peer observation, reflective journal, and interview were analyzed through qualitative thematic analysis. The results, overall, showed that the effect of the EPOSTL on the self-evaluation of the student teachers of English provided positive results. The findings demonstrate that the majority of the participants agree that the EPOSTL advances self-reflection and self-assessment, since it assists in checking the improvement of their didactic knowledge, teaching competences and skills. The comprehensive and clear structure of the EPOSTL found to be the main advantage of it. As the student teachers are not practical in teaching and require guidance through the complexity of language teaching, the EPOSTL enables them to match the theoretical knowledge with practical skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of the epostl on the self-evaluation of the student teachers of english at Akhmet Yassawi International Kazakh-Turkish University
dc.title.alternativeAhmet Yesevi Uluslararası Üniversitesi İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin öz-değerlendirmelerinde epostl (yabancı dil öğretmenliği okuyanlar için Avrupa portfolyosu) etkisi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSelf-assessment
dc.subject.ytmEuropean Language Development Folders
dc.identifier.yokid10192832
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515668
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess