Show simple item record

dc.contributor.advisorAlagözlü, Nuray
dc.contributor.authorGüneş, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:12Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:12Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434142
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı asenkron (eş zamansız) uzaktan öğrenme (AUÖ) ile harmanlanmış öğrenmeyi (HÖ) öğrenen özerkliği, motivasyon ve akademik başarı açısından karşılaştırmaktır. Mevcut çalışmada, asenkron uzaktan öğrenme öğrencilerin zamandan ve mekândan bağımsız olarak İngilizce öğrenme sürecini; harmanlanmış öğrenme ise, öğrencilerin AUÖ sürecine ek olarak yüz yüze İngilizce öğrenme süreci içerisinde bulunmalarını ifade etmektedir. Bu çalışma ayrıca AUÖ ve HÖ grupları içerisinde yer alan öğrencilerin akademik başarıları ile öğrenen özerklikleri veya motivasyonları arasında ve buna ek olarak motivasyonları ve özerklikleri arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmayı amaçlamaktadır. Mevcut çalışma, asenkron (eş zamansız) uzaktan öğrenmeye ve harmanlanmış öğrenmeye yönelik öğrenci görüşlerine de yer vermektedir. Bu çalışmanın katılımcılarını Dicle Üniversitesi Ziraat Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği ve Veterinerlik Fakültelerinde okuyan 145 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar, deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. 114 öğrenciden oluşan kontrol grubu yalnızca asenkron (eş zamansız) uzaktan öğrenme süreci içerisinde bulunmuşlardır; 31 öğrenciden oluşan deney grubu ise asenkron uzaktan öğrenmeye ek olarak yüz yüze eğitim süreci içerisinde de yer almışlardır. Sonuçlar harmanlanmış öğrenme grubunun özerklik, motivasyon ve akademik başarı düzeylerinin asenkron uzaktan öğrenme grubuna göre daha yüksek olduğunu göstermiştir. Sonuçlara göre, HÖ öğrencilerinin akademik başarı ve motivasyonları ile hem HÖ hem de AUÖ öğrencilerinin motivasyonları ve özerklikleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Fakat, HÖ ve AUÖ öğrencilerinin akademik başarı ve özerklikleri arasında ve AUÖ öğrencilerinin akademik başarı ve motivasyonları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğrenci algıları açısından ise AUÖ öğrencilerinin uzaktan eğitim ile öğrenmekten memnun olmadıkları ama HÖ öğrencilerinin yüz yüze eğitime ek olarak AUÖ süreci içerisinde yer almaktan memnun oldukları görülmüştür.
dc.description.abstractThe main goal of this study is to compare asynchronous distance learning (ADL) and blended learning (BL) in terms of learner autonomy, motivation and academic success. In the current study, ADL refers to English learning process which is independent of time and place and BL refers to English learning process which combines ADL and face-to-face instruction. This study also aims to clarify whether there is a relationship between ADL and BL students' academic success, and their autonomy or motivation, and also between their autonomy and motivation. The current study also aims to reveal students' perceptions about asynchronous distance learning and blended learning processes. The participants of the current study are 145 students studying in Agricultural and Civil Engineering and Veterinary Faculties at Dicle University. The participants were divided into two groups: Experimental group and control group. The control group including 114 students were taught English only via asynchronous distance learning and 31-student experimental group were included in face-to-face instruction in addition to ADL. The results showed that BL students had higher results than ADL students in terms of learner autonomy, motivation and academic success levels. A significant and positive relationship was found between BL students' academic success and motivation, and their motivation and autonomy and also between ADL students' motivation and autonomy. On the other hand, there was not a significant relationship between BL students' autonomy and academic success and between ADL students' academic success and their autonomy or motivation. In terms of students' perceptions about their learning processes, it was found that ADL students were not pleased to be taught English at a distance; but BL students were pleased to experience face-to-face instruction together with ADL processen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAsynchronous distance learning and blended learning in terms of learner autonomy, motivation and academic success in teaching english
dc.title.alternativeİngilizcenin öğretiminde öğrenen özerkliği, motivasyon ve akademik başarı açısından asenkron uzaktan öğrenme ve harmanlanmış öğrenme
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBlended learning
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmDistance instruction
dc.identifier.yokid10190555
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515632
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess