Show simple item record

dc.contributor.advisorTuranlı, Necla
dc.contributor.authorCoşkun, Meltem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:29Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433894
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı matematik öğretmen adaylarının süreklilik konusuna yönelik kavram imajlarını ve işlemsel anlayışlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2017-2018 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinin matematik öğretmenliğinde öğrenim gören 3'ü 3. sınıf, 3'ü 4. sınıf ve 3'ü 5. sınıf; toplam 9 öğretmen adayı araştırmanın örneklemi olarak belirlenmiştir. Örneklemde yer alan 9 öğretmen adayı amaçlı örneklem tekniğine göre belirlenmiş; bu doğrultuda yapılan bir başarı testi ile 3, 4 ve 5. sınıftan zayıf, orta ve iyi olmak üzere üç farklı seviyeden öğretmen adayı seçilmiştir. Araştırma süresince hazırlanan testler ve görüşme formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın modeli nitel araştırma desenlerinden olgubilim çalışması olarak tasarlanmıştır. Öğretmen adaylarının kavram imajlarını belirlemeye yönelik veriler içerik analizi, işlemsel anlayışlarını belirlemeye yönelik veriler ise betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, matematik öğretmen adaylarının süreklilik kavramını tanımlar iken imajları doğrultusunda yanıt verdikleri; imajlarında ise süreklilik kavramının grafiksel temsillerinin baskın olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının süreklilik kavramına ait formal tanımları ise işlemsel anlayış bağlamında kullandıkları belirlenmiştir. Araştırmanın son bölümünde ise bulgular ve sonuçlar doğrultusunda araştırmacılara yönelik öneriler verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the concept images and procedural understanding of the prospective mathematics teachers on the topic of continuity. For this purpose, in 2017-2018 academic year, 9 prospective mathematics teachers in the education department of mathematic teaching program of a state university that are chosen as 3 of the 3rd grade, 3 of the 4th grade and 3 of the 5th grade, are stated as the participants of the study. The 9 prospective mathematics teachers were determined by using a purposeful sampling technique, in this way, the participants who are at the level of unsuccessful, average and successful from 3rd, 4th and 5th grades are chosen with the help of an achievement test. The tests and interview form, prepared during the study, were used as data collection tools. The study, which is qualitative, is a phenomenology study. The data for determining the concept images of prospective mathematics teachers were analyzed by content analysis, and the data aimed at determining procedural understanding of prospective mathematics teachers were analyzed by descriptive analysis. Therefore, this study, it was determined that prospective mathematics teachers responded according to their images when the participants define the concept of continuity and their graphical representation of continuity was dominant in their images. Also, it was determined that the formal definitions of continuity concept by prospective mathematics teachers are used as procedural understanding. In the last part of the study, some suggestions were given to the researchers in accordance with the findings and results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSüreklilik konusunda kavram imajı ve işlemsel anlayış
dc.title.alternativeConcept image and procedural understanding on the topic of continuity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-19
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmContinuity
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmProcedural knowledge
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10232949
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538056
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess