Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Murat
dc.contributor.authorGülcemal, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:28Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433886
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, okullarda yaşanan okulu kırma davranışlarının kaynaklarının neler olabileceğini saptamak ve okullardaki görülme sıklıklarını belirleyerek bu sorunun azaltılmasına yönelik önlemler alınmasını sağlamaktır. Bunun yanında, demografik değişkenler ile ilişkisine bakılmıştır. Yine aynı şekilde okula yönelik tutum ve algının ''cinsiyete'', ''okul türüne'' ve ''sınıf düzeyine'' göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara İlinin Çankaya ilçesinde 'tabakalı örneklem' yöntemi ile belirlenen, ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 4 sınıf düzeyinden 1045 öğrenci ve 13 okuldan veri elde edilmiştir. Verilerin normal dağılım gösterdiği anlaşılmış ve ikili küme karşılaştırmaları için ''bağımsız grup t-testi'', üç veya daha fazla küme karşılaştırmaları için ''tek yönlü varyans analizi'' kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi göstermek için Pearson Korelâsyon testleri, okulu kırma davranışının yordayıcılarını saptamak amacıyla çoklu regresyon yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Okulu kırma davranışı puan ortalamalarına göre % 7. 20'si yüksek, % 13'ü orta, % 79. 8'i de düşük düzeyde okulu kırma davranışı göstermektedir. Öğrencilerin okulu kırma davranışı ''cinsiyete, sınıf düzeylerine, okul türlerine, babanın eğitim durumuna, okul dışında başka bir işte çalışma durumuna, okula ulaşım şekline, okul başarısına, anne ve babanın ayrı olup olmama durumuna'' göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Fakat ''sosyo-ekonomik duruma ve annenin eğitim durumuna'' göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin okula ilişkin tutumları ve algıları, ''cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul türü'' değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Ayrıca okula ilişkin tutum ve algısı okulu kırma davranışının orta düzeyde anlamlı bir yordayıcısıdır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the possible sources of school truancy behaviors experienced in schools and to ensure to take measures for mitigating this problem by determining the incidence in schools. For this research, data was collected from 1045 students at 4 grade levels in 13 secondary schools determined with the `stratified sampling` method in Çankaya district of Ankara province in 2017-2018 academic year.The data was found to have normal distribution, and independent group t-test was used for double-cluster comparisons whereas one-way variance analysis was used for three or more cluster comparisons. Pearson Correlation tests were used to show the relation between the variables, and multiple regression was performed to determine the predictors of school truancy behavior. At the end of the research, the students' school truancy behavior was observed at 7. 20% at high, 13% medium and 79. 8% low level in accordance with their points average. The students' school truancy behavior significantly varies by their gender, grade level, school type, father's educational status, student's working after school, means of access to school, school success and parent's separation status. However, it was concluded that it did not significantly vary by their socio-economic level and mother's educational status. It was found that the students' school attitudes and school perception significantly vary by the variables such as their gender, grade level and school type. In addition, the school attitude and perception is a medium-level significant predictor of the school truancy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkula yönelik tutum ve okul algısının öğrencilerin okulu kırma davranışı ile ilişkisi
dc.title.alternativeThe relation of students'attitudes and school perception with the behaviour of studens'school truancy
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAbsenteeism
dc.subject.ytmSchool life
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmTruancy
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10233199
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538091
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess