Show simple item record

dc.contributor.advisorKeklik, İbrahim
dc.contributor.authorKaya, Özgür Salih
dc.date.accessioned2020-12-29T13:49:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:49:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433813
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı geçici koruma statüsünde bulunan Suriyeli üniversite öğrencilerinin göç sürecindeki uyum yaşantılarını incelemktir. Bu amaçla nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara'daki devlet üniversitelerinde eğitim gören 7'si kadın, 7'si erkek 14 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Geçici koruma statüsünde bulunan Suriyeli üniversite öğrencilerinin göç sürecindeki uyum yaşantılarını incelerken dört kategori belirlenmiştir. Bu kategoriler; Suriye'deki yaşam, Türkiye'ye geçiş süreci, Türkiye'ye entegrasyon ve üniversite yaşamıdır. Bu dört kategori içerisinde on iki tema yer almaktadır. Bu temalar; (1) Çocukluk çağı, (2) savaş öncesi yaşantı, (3) savaşın etkileri, (4) geçiş faktörleri, (5) ilk yaşantılar, (6) Türkiye'den beklentiler, (7) risk faktörleri, (8) koruyucu faktörler, (9) gelecek beklentileri, (10) dayanıklılık, (11) dışlanma/aidiyet, (12) üniversitenin imkânlarıdır. Her bir temanın kendine ait alt temaları bulunmaktadır. Araştırma bulguları bu alt temalar kapsamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları geçici koruma altındaki Suriyeli üniversite öğrencilerin diğer Suriyelilere göre daha kolay ve hızlı bir şekilde sosyal uyum sürecini yaşadıklarına işaret etmektedir. Savaşın etkileri katılımcıların Türkiye'de yaşadıkları zor durumlara karşı dayanıklılığını ve Türkiye'ye uyum sürecini etkilemektedir. Katılımcıların Türkiye'ye sosyal uyumunu etkileyen en önemli faktörlerden bazıları sosyal ve psikolojik destek kaynakları, bireysel özellikler, üniversite eğitimi almak, üniversitedeki sosyal faaliyetlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this research was to examine the adjustment experiences of Syrian university students who are under temporary protection status through their migration process. A qualitative design was utilized. The sample group for the study consisted of 14 interviewees attending to state universities in Ankara 7 of whom are male and 7 female. The data of the research was collected through the semi-structured interviews conducted by the researcher. Four main categories were identified while analysing the process of social inclusion of Syrian university students under temporary protection. These categories were: Life in Syria; Adaptation process in Turkey; Integration in Turkey; and University life. There are twelve themes under these categories. These themes are; (1) childhood stage, (2) pre-war life, (3) effects of war, (4) reasons for migration (5) first experiences, (6) expectations in Turkey, (7) risk factors (8) protective factors (9) future expectations, (10) resilience, (11) sense of exclusion/belonging, (12) facilities at university. Each theme is further divided into subcategories. The findings of the study were dicsussed in accordance with these subcategories. The results point out that the Syrian university students under temporary protection experience a relatively easier and faster process of adjustment compared to other Syrians in Turkey. The effects of war influence the interviewees' endurance against hardships in Turkey and their integration process in Turkey. Some of the most prominent factors influencing the interviewees' process of social inclusion in Turkey were their social and psychological supports, individual characteristics, studying at university, and social activities at university.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleGeçici koruma statüsünde bulunan suriyeli üniversite öğrencilerinin göç sürecindeki uyum yaşantıları
dc.title.alternativeAdjustment experiences of syrian university students who are under temprorary protection status through their migration process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmigrants
dc.subject.ytmSyrians
dc.subject.ytmSyria
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmGeneral Directorate of Migration Administration
dc.subject.ytmQualitative research
dc.subject.ytmPhenomenology
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10255520
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565871
dc.description.pages222
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess