Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Nefise Semra
dc.contributor.authorKent Kükürtcü, Sevi
dc.date.accessioned2020-12-29T13:47:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:47:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433276
dc.description.abstractBu araştırma, çocuk hakları ve demokrasi eğitiminin çocukların demokratik davranışlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön-test /son-test ve kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri ilinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı iki okulun anasınıfına devam eden 60- 72 aylık 28'i deney (14 kız, 14 erkek), 25'i kontrol (11 kız, 14 erkek) olmak üzere toplam 53 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada, kontrol grubundaki çocuklar okul öncesi eğitim programına devam ederken, deney grubunda yer alan çocuklara okul öncesi eğitim programına ek olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitim'i uygulanmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Demokratik Davranış Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veri toplama aracı, deneysel işlem öncesinde ve sonrasında, ayrıca deney grubuna eğitim programının bitiminden 4 hafta sonra yeniden, uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada, demografik bilgilerin betimlenmesinde; frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Verilere ilişkin normallik testleri Shapiro-Wilk Testi aracılığı ile analiz edilmiştir. Normal dağılımdan gelmeyen ikili gruplar arasındaki farklılıklar Mann Whitney U, normal dağılımdan gelmeyen bağımlı değişkenler arasındaki farklılık ise Wilcoxon Testi ile incelenmiştir. Araştırma sonunda, deney grubu çocuklarına uygulanan Çocuk Hakları ve Demokrasi Eğitimi'nin, çocukların demokratik davranış düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark yarattığı görülmüştür (O1.1. :118, O1.2. :182, p<0.001). Ayrıca program bitiminden bir ay sonra yapılan kalıcılık testi sonuçlarında da eğitim programının kalıcılığını koruduğu tespit edilmiştir (O1.2. :182, O1.3. :187, p>0.001)
dc.description.abstractThis research is conducted to analyze the effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavior levels. A semi-experimental pre-test / post-test model with control group was used to assess the effect children's rights and democracy education. The study group of the research consisted of 53 children, in which 28 are in the experimental group (14 girls, 14 boys) whereas the other 25 are in the control group (11 girls and14 boys), were educated in the two preschools located in Kayseri. Democratic behavior Scale, which is developed by the researcher is used to determine democratic behavior levels of children. Data collections tools were implemented before and after the experimental process and implemented again to experimental group 4 weeks after the end of education program. Data were analyzed with SPSS 21 software package. Frequency (f) and percentage (%) are used in description of demographic information. The normality tests of the data were analyzed by the Shapiro-Wilk Test. The differences between the two groups that did not come from the normal distribution were analyzed by Mann Whitney U and the differences between the dependent variables that were not from the normal distribution were examined by Wilcoxon Test. At the end of the research, it is found that Child Rights and Democracy Education applied to experimental group children made a statistically significant difference on democratic behavior levels of children (O 1.1.: 118, O 1.2.: 182 , p <0.001). In addition, one month after the end of the program, the follow-up test results showed that the training program remained permanent (O 1.2.: 182, O 1.3.:187, p> 0.001)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk hakları ve demokrasi eğitiminin çocukların demokratik davranışlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of children's rights and democracy education on children's democratic behavi̇or
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation of democracy
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmChildren's rights
dc.identifier.yokid10272419
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583876
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess