Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorKuşku Beylikçi, Hanife
dc.date.accessioned2020-12-29T13:47:19Z
dc.date.available2020-12-29T13:47:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433136
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye' de bir devlet üniversitesinde okuyan İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin hedef dile ve kültüre yönelik algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin İngiliz dili ve kültürünü ve aynı zamanda Amerikan dili ve kültürünü nasıl algıladıklarını, bunlara ek olarak öğrenci eğilimlerinin ne yönde farklılaştığını anlamak, öğrenme ve öğretme süreçlerinin kalitesini artırmada öğretmen ve müfredat tasarımcılarına yol gösterecektir. 65 kişi 1. sınıf ve 65 kişi 4. sınıf olmak üzere toplam 130 tane üniversite öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Çalışmanın yürütülmesi için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini birleştiren karma yöntemli araştırma tasarımı kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin hedef dile ve kültüre yönelik tutumları üzerine bir anket uygulanmıştır ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemine başvurulmuştur. Ankette yer alan İngiliz dili ve kültürü ve Amerikan dili ve kültürü üzerine olan 18 adet madde kullanılmıştır ve anket Türkiye bağlamında kullanılabilmesi için uyarlanmıştır. Toplanmış nicel veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak ve nitel veriler içerik analizi yöntemine başvurularak analiz edilmiştir. Bulgulardan elde edilen sonuçlar göstermiştir ki Hacettepe Üniversitesindeki İngiliz Dili Eğitimi öğrencileri İngiliz dili ve kültürüne karşı Amerikan dili ve kültüründen daha olumlu tutum sergilemişlerdir. Bunların ışığında İngiliz Dili Eğitimi öğrencilerinin hedef dil ve kültüre yönelik tutumlarının ve algılarının iyileştirilmesinin amaçlandığı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe study aims to investigate perceptions of English Language Teaching students toward target language and culture at a state university in Turkey. Understanding how they perceive British English and culture and also American English and culture; besides how their tendencies differ from each other, will help teachers and curriculum designers to increase quality of teaching and learning processes. Thus, in total, 130 university students participated in the study. 65 of them are 1st graders and 65 of them are 4th graders. To conduct the study, mixed-method research design, which combines quantitative and qualitative research methods, was employed. For the data collection, a questionnaire on participants' perception toward the target language and culture and semi-structured interview were used. 18 items on British English and culture and American English and culture in the questionnaire were used, and the statements were adapted to be able to be used in Turkish context. Gathered quantitative data were analyzed through using SPSS 21.0 and qualitative data were analyzed through using content analysis. The conclusion drawn from the findings revealed that ELT students at Hacettepe University hold more positive perceptions toward British English and culture than American English and culture. In accordance with these outcomes, suggestions to improve students' attitudes and perceptions toward target language and culture were provided.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleElt students` perception of target language and culture: British or American
dc.title.alternativeİngiliz dili eğitimi öğrencilerinin hedef dil ve kültüre yönelik algıları: İngiliz mi, Amerikan mı?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10305776
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600471
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess