Show simple item record

dc.contributor.advisorGönen, Mübeccel Sara
dc.contributor.authorCeran, Caner
dc.date.accessioned2020-12-29T13:47:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:47:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433120
dc.description.abstractBu çalışma okul öncesi dönemdeki çocuklar için yayınlanmış olan resimli kitapların eleştirel düşünme becerilerini destekleyici nitelikleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinde planlanan çalışmada, literatür amaca uygun olarak taranarak araştırmacı tarafından geliştirilen, 17 kriterden oluşan `Eleştirel Düşünme Becerilerini Destekleyici İçerik Değerlendirme Formu` ile Türkiye'de satışa sunulan çeviri ve özgün resimli öykü kitaplarından uygun örnekleme yöntemiyle edinilmiş 100 resimli çocuk kitabı incelenmiştir. Resimli çocuk kitaplarından elde edilen verilerin yorumlanması için frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. İncelenen kitaplar `Eleştirel Düşünme Becerilerini Destekleyici İçerik Değerlendirme Formu`nun `ilişki kurma-sorgulama`, `özdüzenleme-yenilik` ve `dogmalardan sakınma` boyutları üzerinden nitel araştırma yöntemlerinden olan betimsel analiz yoluyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda incelenen kitapların eleştirel düşünme becerilerini destekleyici içeriklere `düşük` düzeyde sahip oldukları ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study aimed to analyse the picture books published for preschool children in terms of their supporting qualities on critical thinking skills development. This descriptive survey model study investigated hundred chilren picture books chosen with convenience sampling method among the translated or original picture books which are in market Turkey, by using a 17 criteria, `critical thinking skills supportive content evaluation form` created by the researcher. The data obtained from the picture child books was evaluated by frequency and percentile values. Evaluated books were qualitatively descriptive analyzed by `critical thinking skills supportive content evaluation form` in terms of `relating and questioning`, `self-regulation and innovation` and `avoidance of dogma`. The results of the study revealed that the evaluated books have `low` level of critical thinking skills supportive content.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleResimli çocuk kitaplarının eleştirel düşünme becerilerini desteklemesi yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing children's picture books in terms of their support on critical thinking skills development
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.identifier.yokid10311998
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600574
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess