Resimli çocuk kitaplarının eleştirel düşünme becerilerini desteklemesi yönünden incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gönen, Mübeccel Sara | |
dc.contributor.author | Ceran, Caner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:47:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:47:16Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/433120 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma okul öncesi dönemdeki çocuklar için yayınlanmış olan resimli kitapların eleştirel düşünme becerilerini destekleyici nitelikleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modelinde planlanan çalışmada, literatür amaca uygun olarak taranarak araştırmacı tarafından geliştirilen, 17 kriterden oluşan `Eleştirel Düşünme Becerilerini Destekleyici İçerik Değerlendirme Formu` ile Türkiye'de satışa sunulan çeviri ve özgün resimli öykü kitaplarından uygun örnekleme yöntemiyle edinilmiş 100 resimli çocuk kitabı incelenmiştir. Resimli çocuk kitaplarından elde edilen verilerin yorumlanması için frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. İncelenen kitaplar `Eleştirel Düşünme Becerilerini Destekleyici İçerik Değerlendirme Formu`nun `ilişki kurma-sorgulama`, `özdüzenleme-yenilik` ve `dogmalardan sakınma` boyutları üzerinden nitel araştırma yöntemlerinden olan betimsel analiz yoluyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda incelenen kitapların eleştirel düşünme becerilerini destekleyici içeriklere `düşük` düzeyde sahip oldukları ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | This study aimed to analyse the picture books published for preschool children in terms of their supporting qualities on critical thinking skills development. This descriptive survey model study investigated hundred chilren picture books chosen with convenience sampling method among the translated or original picture books which are in market Turkey, by using a 17 criteria, `critical thinking skills supportive content evaluation form` created by the researcher. The data obtained from the picture child books was evaluated by frequency and percentile values. Evaluated books were qualitatively descriptive analyzed by `critical thinking skills supportive content evaluation form` in terms of `relating and questioning`, `self-regulation and innovation` and `avoidance of dogma`. The results of the study revealed that the evaluated books have `low` level of critical thinking skills supportive content. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Resimli çocuk kitaplarının eleştirel düşünme becerilerini desteklemesi yönünden incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysing children's picture books in terms of their support on critical thinking skills development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-08 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.identifier.yokid | 10311998 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600574 | |
dc.description.pages | 131 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |