Arapça konuşurlara Türkçe isim-fiillerin öğretimi hakkında bir araştırma
dc.contributor.advisor | Demir, Nurettin | |
dc.contributor.author | Abu Hannoud, Sawsan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:46:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:46:04Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432742 | |
dc.description.abstract | Yabancılara Türkçe öğretimi ile ilgili yapılan araştırmalar gün geçtikçe artmaktadır. Bu araştırmalardan biri yabancılara dil bilgisi öğretimidir. Dil bilgisi öğretimi bu alanda tartışmalı konulardan biri sayılmaktadır. Türkçe öğretmenleri, sürekli yabancılara dil bilgisini ne zaman ve nasıl öğretebiliriz gibi sorularla karşılaştıkları için bu konuda zorluk çekebilirler. Yabancı ögrencilerin farklı sebeplerden dolayı bazı dil bilgisi konularını öğrenmesi uzun sürede gerçekleşmektedir. Buna benzer sorunların sebeplerini öğrenebilmek için ilk olarak o sorunlar belirlenmelidir.Yabancılara Türkçe öğretimi üzerinde çalışılan konulardan biri isimfiillerdir. Arap öğrencilere isimfiillerin öğretimi zorluk çekilen bir konu olarak görülmüştür. Çalışmamızın amacı, Arapça konuşurların Türkçe isimfiilleri öğrenirken karşılaştıkları güçlükleri belirlemek ve bu güçlükleri aşmak için çözüm önerileri sunmaktır. Ürdün Üniversitesi'nde Arap öğrencilerin Türkçe isimfiil eklerini öğrenirken karşılaştıkları sorunları tespit etmek amacıyla yapılan bu araştırma, betimsel modele göre hazırlanmıştır. Ürdün Üniversitesi'nde Arap öğrencilere yapılmış uygulamalarda öğrencilerin hatalarını tahlil ederek öğrencilerin isimfiil öğreniminde karşılaştıkları zorluklar belirlenmiştir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular, Arap öğrencilerin Türkçe isimfiil öğrenirken zorlanmalarının en önemli sebebinin, diller arası yapısal farklılıklardan kaynaklandığını ispat etmiştir.Anahtar Sözcükler: İsimfiil, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Yabancı Dil Olarak Türkçeyi Öğrenen Arap Öğrencilerin Karşılaştığı Zorluklar. | |
dc.description.abstract | The researchs which are made to teach Turkish for foreigners are developing day by day. One of these researchs is teaching Turkish grammar for foreigners. Teaching grammar is counted as one of the controversial issues. Turkish teachers may have difficulty in this topic since they always come across questions like how or when we can teach grammar for foreigners. It requires long time to learn some grammar topics for foreigners because of different causes. To know the causes of these problems, firstly; problems must be identified.One of the topics which is studied on teaching Turkish for foreigners is verbal nouns. Teaching verbal nouns for Arab students is seen as a compelling topic. Aim of our study is to define difficulties which are experinced by Arab students while learning Turkish verbal nouns and offer solutions to surpass the difficulties. This research which is made to define Arab student's difficulties while learning Turkish verbal nouns, is designed according to descriptive model. With the practices made at the University of Jordan for Arab Students the difficulties of the students, while learning verbal nouns, are defined through analysing the mistakes of the students.The findings obtained from the study show that the most important reason why Arab students have difficulty in learning Turkish verbal nouns stems from the interlingual structural differences.Key words: Verbal nouns, Teaching Turkish as a foreign language, difficulties of Arab students while learning Turkish as a foreign language. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Arapça konuşurlara Türkçe isim-fiillerin öğretimi hakkında bir araştırma | |
dc.title.alternative | A research about teaching Turkish noun-verbs for Arabs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Arabs | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Grammar-noun-verb | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.identifier.yokid | 10127248 | |
dc.publisher.institute | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 446862 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |