Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin kompozisyonlarındaki ek yanlışları ve nedenleri
dc.contributor.advisor | Gül, Bülent | |
dc.contributor.author | Altintop, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:46:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:46:01Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432729 | |
dc.description.abstract | Herhangi bir yabancı dil öğrenirken, insanlar bazı zorluklarla karşılaşarak hatalar yapmaktadır. Türkçe öğrenen yabancılar da pek çok zorlukla karşılaşmaktadır. Son yıllarda Türkiye'ye gelerek Türkçe öğrenmeye çalışan yabancıların da bu zorluklarla karşılaştığı bilinmektedir. Çalışmamızın temelinde yabancıların Türkçe öğrenirken ek seviyesinde nasıl zorluklarla karşılaştıkları, çekim ve yapım eklerinde ne tür hatalar yaptıkları ve bu hataları tekrarlamamaları için neler yapılabileceği yer almaktadır.Çalışmamızda Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazılı anlatım kâğıtlarındaki çekim ve yapım ekleri yanlışları tespit edilmiş, yanlışlar gruplandırılmış; bu yanlışların sebepleri saptanmaya ve yanlışlara çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, çekim ve yapım eklerinin görevleri de vurgulanmıştır. İsim çekim ekleri; çokluk eki, isim hal ekleri, iyelik ekleri, ilgi ekleri, soru ekleri ve isim tamlaması ekleri olarak; fiil çekim ekleri ise zaman ekleri, haber ve dilek kipleri, şahıs ekleri, olumsuzluk ekleri olarak ele alınmıştır.Çalışmamızın veritabanını Gazi Üniversitesi TÖMER'de ve Erciyes Üniversitesi ERSEM'de Temel, Orta ve Yüksek seviyelerde Türkçe öğrenmiş 290 öğrencinin yazılı anlatım kâğıtları oluşturmaktadır. Her iki Türkçe öğretim merkezinde öğrenim görmüş öğrenciler farklı ülkelerden gelen farklı dilleri konuşan öğrencilerdir.Çalışmamızın sonucunun hem Türkçe öğrenen hem de öğretenlere fayda sağlayacağı ümit edilmektedir.Anahtar Sözcükler: Yapım eki, Çekim eki, Ek hataları, İD Türkçe Öğretimi. | |
dc.description.abstract | When learning any foreign language, people encounter some difficulties and they make mistakes. Turkish foreign learners are also faced with many difficulties. In recent years, foreign workers came to Turkey to study Turkish is also known to face these challenges. On the basis of our study is how foreigners who are learning Turkish encounter difficulties, and what kind of mistakes they do in constructive suffixes and inflectional suffixes and what will do for foreigners to not repeat these mistakes.In our study, constructive suffixes and inflectional suffixes in writing papers of foreign students learning Turkish have been identified wrongs, wrongs have been grouped, we tried to determine the reasons for these mistakes and we tried to give solutions. The study are also emphasized constructive and inflectional suffixes' tasks. In our study we categorize noun suffixes like that; plural suffixes, noun conditions, possessive suffixes, genetive suffixes, interrogative suffixes and noun phrase. We categorize verb suffixes like that; tense's suffixes, subjunctives, personal suffixes and negative suffixes.The database of our study compose of 290 Turkish students have learned in basic, intermediate and high-level form of writing paper in Gazi University TOMER and Erciyes University ERSEM. These students are from different countries speaking different languages.It is hoped that the results of our study will benefit to both the learner and Turkish teachers.Keywords: Constructive suffixes, Inflectional suffixes, Annex errors, Turkis as asecond language. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin kompozisyonlarındaki ek yanlışları ve nedenleri | |
dc.title.alternative | The students' who learning Turkish as a foreign language annexwrongs and reasons in their compositions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Composition | |
dc.subject.ytm | Grammar | |
dc.subject.ytm | Grammar-suffixes | |
dc.identifier.yokid | 10116188 | |
dc.publisher.institute | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 464511 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı |