Show simple item record

dc.contributor.advisorGül, Bülent
dc.contributor.authorAltintop, Esra
dc.date.accessioned2020-12-29T13:46:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:46:01Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432729
dc.description.abstractHerhangi bir yabancı dil öğrenirken, insanlar bazı zorluklarla karşılaşarak hatalar yapmaktadır. Türkçe öğrenen yabancılar da pek çok zorlukla karşılaşmaktadır. Son yıllarda Türkiye'ye gelerek Türkçe öğrenmeye çalışan yabancıların da bu zorluklarla karşılaştığı bilinmektedir. Çalışmamızın temelinde yabancıların Türkçe öğrenirken ek seviyesinde nasıl zorluklarla karşılaştıkları, çekim ve yapım eklerinde ne tür hatalar yaptıkları ve bu hataları tekrarlamamaları için neler yapılabileceği yer almaktadır.Çalışmamızda Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin yazılı anlatım kâğıtlarındaki çekim ve yapım ekleri yanlışları tespit edilmiş, yanlışlar gruplandırılmış; bu yanlışların sebepleri saptanmaya ve yanlışlara çözüm önerileri getirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, çekim ve yapım eklerinin görevleri de vurgulanmıştır. İsim çekim ekleri; çokluk eki, isim hal ekleri, iyelik ekleri, ilgi ekleri, soru ekleri ve isim tamlaması ekleri olarak; fiil çekim ekleri ise zaman ekleri, haber ve dilek kipleri, şahıs ekleri, olumsuzluk ekleri olarak ele alınmıştır.Çalışmamızın veritabanını Gazi Üniversitesi TÖMER'de ve Erciyes Üniversitesi ERSEM'de Temel, Orta ve Yüksek seviyelerde Türkçe öğrenmiş 290 öğrencinin yazılı anlatım kâğıtları oluşturmaktadır. Her iki Türkçe öğretim merkezinde öğrenim görmüş öğrenciler farklı ülkelerden gelen farklı dilleri konuşan öğrencilerdir.Çalışmamızın sonucunun hem Türkçe öğrenen hem de öğretenlere fayda sağlayacağı ümit edilmektedir.Anahtar Sözcükler: Yapım eki, Çekim eki, Ek hataları, İD Türkçe Öğretimi.
dc.description.abstractWhen learning any foreign language, people encounter some difficulties and they make mistakes. Turkish foreign learners are also faced with many difficulties. In recent years, foreign workers came to Turkey to study Turkish is also known to face these challenges. On the basis of our study is how foreigners who are learning Turkish encounter difficulties, and what kind of mistakes they do in constructive suffixes and inflectional suffixes and what will do for foreigners to not repeat these mistakes.In our study, constructive suffixes and inflectional suffixes in writing papers of foreign students learning Turkish have been identified wrongs, wrongs have been grouped, we tried to determine the reasons for these mistakes and we tried to give solutions. The study are also emphasized constructive and inflectional suffixes' tasks. In our study we categorize noun suffixes like that; plural suffixes, noun conditions, possessive suffixes, genetive suffixes, interrogative suffixes and noun phrase. We categorize verb suffixes like that; tense's suffixes, subjunctives, personal suffixes and negative suffixes.The database of our study compose of 290 Turkish students have learned in basic, intermediate and high-level form of writing paper in Gazi University TOMER and Erciyes University ERSEM. These students are from different countries speaking different languages.It is hoped that the results of our study will benefit to both the learner and Turkish teachers.Keywords: Constructive suffixes, Inflectional suffixes, Annex errors, Turkis as asecond language.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin kompozisyonlarındaki ek yanlışları ve nedenleri
dc.title.alternativeThe students' who learning Turkish as a foreign language annexwrongs and reasons in their compositions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmGrammar-suffixes
dc.identifier.yokid10116188
dc.publisher.instituteTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464511
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess