Güney Kore üniversitelerinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin okuma becerisinde karşılaştıkları sorunlar
dc.contributor.advisor | Topçu Tecelli, Nazmiye | |
dc.contributor.author | Jeon, Kowoon | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:45:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:45:58Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-01-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432713 | |
dc.description.abstract | Güney Kore Üniversitelerinde Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Okuma Becerisinde Karşılaştıkları Sorunlar isimli bu çalışmada, Güney Kore'de Türkçe öğretim verilen Hankuk Yabancı Diller Üniversitesi (HUFS) Türkçe ve Azerbaycan Türkçesi Bölümü ve Busan Yabancı Diller Üniversitesi (BUFS) Rusya ve Orta Asya Dilleri Bölümü ele alınmıştır. Bu üniversitelerde uygulanmakta olan Türkçe dersleri, bu derslerde kullanılan yöntem ve metin bakımından incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin Türkçe okumada karşılaştıkları sorunların neler olduğu, derslerde kullanılan ders yöntemi, metinler, metinlerdeki sözcük varlığı ve dil bilgisi bakımından tespit edilmiştir. Bu çalışmada, elde edilen sonuçlara dayanılarak bu üniversitelerdeki Türkçe okuma derslerinin ve öğrencilerin Türkçe okuma becerisinin geliştirilmesine çözüm önerilerinin sunulması hedeflenmiştir.Anahtar Sözcükler: Yabancı dil olarak Türkçe, okuma, okuma becerisi, Güney Kore | |
dc.description.abstract | In this study which is named as `Problems Students of Turkish as a Foreign Language at Korean Universities Encounter in Reading Skills`, it is aimed (1) to analyze the Turkish lessons which are practised at two universities that teach Turkish as a foreign language in terms of the teaching and text method; (2) to find out the problems that students face while reading in Turkish; (3) to determine the teaching method that is used in lessons in terms of the text, vocabulary of the text, and grammar; and on the basis of the results that are concluded, (4) to propose solution recommendations for Turkish reading lessons that are practised at two universities and also for the improvement of the reading skills of students.Key Words:Turkish as a foreign language, reading, reading skill, South Korea | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Güney Kore üniversitelerinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin okuma becerisinde karşılaştıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | Problems students of Turkish as a foreign language at Korean universities encounter in reading skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-18 | |
dc.contributor.department | Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish books | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | South Korea | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10135832 | |
dc.publisher.institute | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 453095 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı |