Bosna Hersek`te ilköğretimde yabancı dil olarak Türkçe A düzeyinde yazma sorunları
dc.contributor.advisor | Durmuş, Mustafa | |
dc.contributor.author | İbragiç, İrma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:45:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:45:49Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432652 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı Bosna Hersek'te ilkokul öğretiminde 2016 - 2017 eğitim- öğretimyılında Türkçe öğrenci yabancı öğrencilerin karşılaştığı yazma becerileri sorunlarınıbelirlemek ve bunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Tez kapsamında BosnaHersek'teki ilkokullarda Türkçe öğrenci Bosna Hersek uyruklu 7, 8, 9. sınıföğrencilerine yazma teknikleriyle metin yazdırılması yoluyla veri toplanmıştır.Bu araştırmayla öğrencilerin Türkçe yazmada; harf, kelime, cümle, paragraf, metinaçısından yaşadıkları sorunlar belirlenecek; aynı zamanda ses, harf, kelime öğretimi vedil bilgisi farklılıkları açısından değerlendirme yapılacaktır.Anahtar Kelimeler: Bosna, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Yazma Eğitimi, ADüzeyi | |
dc.description.abstract | The goal of this thesis is to define problems in writing skills, encountered byElementary school students in Bosnia and Herzegovina during the year of 2016/2017while learning Turkish as a second/foreign language, as well as to find some proposalsto solve the mentioned problems. Within the thesis, the data will be collected by meansof writing skills, that is – essay writing, which will be applied on 7th, 8th and 9th gradestudents attending elementary schools throughout Bosnia and Herzegovina.This research aims to point out the problems related to Turkish language characteristicsand which are highly possible to occur, as well as some writing problems and theproblems students might encounter in terms of the alphabet, words, sentences,paragraphs and texts. At the same time, the evaluation related to the aspect ofsound/letter, word learning/acquiring and grammar differences were conducted.Key Words: Bosnia, Turkish Language as Foreign Language, Writing Education, ALevel | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bosna Hersek`te ilköğretimde yabancı dil olarak Türkçe A düzeyinde yazma sorunları | |
dc.title.alternative | Writing problems in learning Turkish as A second/foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Writing problems | |
dc.subject.ytm | Bosnia-Herzegovina | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.identifier.yokid | 10164682 | |
dc.publisher.institute | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469371 | |
dc.description.pages | 152 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |