Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Emine
dc.contributor.authorŞahbaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:45:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:45:44Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432622
dc.description.abstractSon yıllarda başka ülkelerden insanlar çeşitli sebeplerle Türkiye'ye göç etmektedir. Bu insanlar hayatlarını idame ettirebilmek için Türkçe öğrenmekte, bu da Türkiye'deki iki dilli insan sayısını arttırmaktadır. İki dilli insan sayısının çok olduğu ABD, Kanada, Almanya gibi ülkelerde dil kullanımını ve iki dilliliği farklı yönleriyle ele alan çalışmalar yapılmıştır. Buna karşılık ülkemizde bu alanda yapılan çalışmalar adı geçen ülkelerle kıyaslandığında çok azdır.2000 yılından sonra farklı sebeplerle Fethiye'de İngilizler yaşamaya başlamışlardır. Bu insanların Türkçe öğrenmeye başlamasıyla birlikte toplumda yetişkin iki dilli İngilizler ortaya çıkmıştır. Bu tezde de Fethiye'deki iki dilli İngilizlerin Türkçe dil kullanımları ve Türkçeye karşı tutumları üzerinde çalışılmıştır. Çalışma öncesinde tezin amacına hizmet edebileceği düşünülen 15 katılımcı tespit edilmiş ve kendileri ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde, katılımcılara Türkçeye karşı yaklaşım ve tutumları hakkında sorular sorulmuştur. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış bu kayıtlar daha sonra yazıya dökülmüştür. Bu betimsel çalışma toplum dilbilimsel değişkenleri de göz önünde bulundurarak yetişkin iki dilli İngilizlerin standart Türkçeden yapmış oldukları dil bilgisel sapmaları tespit etmeyi, Türkçeye karşı yaklaşım ve tutumlarını belirlemeyi ve buralardan elde edilen verilerin Türkçenin yabancı dil olarak öğretimine ne şekilde katkı sağlayacağını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Yapılan çözümlemeler neticesinde katılımcıların özellikle ses bilgisi, biçim bilgisi, söz varlığı ve söz dizimi anlamında İngilizceden kopyalamalar yaptıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn recent years, people from different countries have migrated to Turkey. They started to learn Turkish in order to get by which in turn has increased the number of bilinguals in Turkey. Langugae use and bilingualism have been studied in many respects in the USA, Canada and Germany. However, the number of studies on language use and bilingualism in Turkey is very few when compared to these countries. After 2000, many English people started to live in Fethiye for different reasons. Those people began to learn Turkish which resulted in the appearance of adult English-Turkish bilinguals in society. In this thesis, Turkish language use of adult bilinguals and their attitudes towards Turkish have been studied. Beforehand, 15 participants who were believed to serve the purpose of the study were determined and then they were interviewed. In the interviews, those participants were asked questions about their approaches and attitudes towards Turkish. Interviews were recorded with a tape recorder and then they were transcribed. In this descriptive study, by taking the socio-linguistic variables into consideration it is aimed to identify grammatical deviations of adult English bilinguals from standard Turkish, determine their approaches and attitudes towards Turkish and find out how the gathered data can serve to teaching of Turkish as a foreign language. As a result of the analysis, it was found out that the participants made phonological,morphological, lexical and syntactic copies from English.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFethiye`de yaşayan İngilizlerin Türkçe kullanımları ve Türkçeye yönelik tutumları
dc.title.alternativeTurkish language use of English people living in Fethiye and their attitudes towards Turkish
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBritish
dc.subject.ytmMuğla-Fethiye
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10179098
dc.publisher.instituteTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488548
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess