Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Mümtaz
dc.contributor.authorArslan, Nurdan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:45:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:45:42Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432610
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin A1-A2 düzeyi Konuşma Becerisine Katkısını araştırmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada toplam dört sınıf ile çalışılmıştır. Katılımcılar Bilkent Üniversitesi'nde okumakta olan A1-A2 düzeyindeki yabancı öğrencilerdir. Veri toplama aracı olarak, uygulanan etkinlik sonrasında katılımcıların görüşlerine başvurulmuştur. Elde edilen veriler araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Araştırmada uygulanan etkinlikler, eylem odaklı yaklaşımın ilkelerine sadık kalınarak araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Uygulanan etkinlikler, müfredata uygun şekilde, çeşitli aralıklarla katılımcılara uygulanmıştır. Her etkinliğin ardından katılımcıların görüşlerine başvurulmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından toplanmıştır ve analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, süreç boyunca uygulanan etkinliklerin katılımcıların konuşma becerilerine katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerden alınan dönütlere göre, öğretim sürecini daha keyifli hale getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin daha etkili olabilmesi için kullanılacak olan etkileşim temelli konuşma etkinliklerinin öğretim metotlarında daha fazla olması gerektiği söylenebilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate The Contribution of Tasked-Based Approach to the Speaking Ability of A1-A2 Level that Turkish is taught as a Foreign Language.In this study, qualitative research method was used. In this study, four classes were studied. Participants of this study are the foreign students in Bilkent University. As a data collection tool, student's opinions were consulted at the end of each task. The data obtained were interpreted by the researcher. Tasks carried out in the research were formed by the researcher in accordance with the principles of task-based approach. The tasks were applied to the participants at various intervals in accordance with the curriculum. After each task, student's opinions were consulted. The data were collected and analyzed by the researcher.According to the findings obtained from the research, it was concluded that tasks implemented throughout the process had contributed to the speaking skills of the participants. In addition, according to the feedback from the students, it was concluded that these applied tasks made the teaching process more enjoyable. It may be said that the interaction-based speaking tasks can be more frequently in teaching methods to make the teaching Turkish as a foreign language more effective.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretiminde göreve dayalı öğrenme yönteminin A1-A2 düzeyi konuşma becerisine katkısı
dc.title.alternativeThe contribution of tasked-based approach to the speaking ability of aA1-A2 level that Turkish is taught as a foreign language
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-30
dc.contributor.departmentTürkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTask-based instruction
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.identifier.yokid10227411
dc.publisher.instituteTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549683
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess