Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen gürcü öğrencilere sıfat-fiil eklerinin öğretimi
dc.contributor.advisor | Durmuş, Mustafa | |
dc.contributor.author | Manvelidze, Megi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:45:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:45:28Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432531 | |
dc.description.abstract | Gürcüce ve Türkçe arasındaki yapısal farklılıklar, Gürcü öğrencilerin genel olarak Türkçe öğrenim süreçlerinde, özelde de açık veya örtük dil bilgisi öğretiminde ve öğreniminde karşılaşılan zorlukların sebeplerinden biri olmaktadır. Tezde, konuyla ilgili çeşitli dil bilgisel sorunlar arasından, sıfat-fiil eklerinin öğretimi ve öğrenimi ele alındı.Tezin amacı, Gürcistan'da yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Gürcü öğrencilerin sıfat-fiil eklerinin öğreniminde karşılaştıkları zorlukları ortaya koymak; bu zorlukların giderilmesi için sıfat-fiil eklerinin öğretimiyle ilgili, çeşitli materyaller ve çözüm önerileri sunmaktır. Tez kapsamında, Gürcistan'daki Batum Şota Rustaveli Devlet Üniversitesinde, Türkoloji bölümünde eğitim gören 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin katılımıyla, öğrencilerilerin söz konusu bağlamda karşılaştıkları zorluklara ve yapmış oldukları yanlışlara dair uygulamalar gerçekleştirilerek veri toplanmıştır. Verilerden de yararlanarak, öğrencilerin sıfat-fiil eklerinin kullanımında karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların sebepleri belirlenmeye çalışılmıştır. Tezde, son olarak, belirlenmiş sorunlara ve sorunların sebeplerine dayalı çözüm ve sıfat-fiil eklerinin öğretiminde kullanılabilecek materyal önerileri sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The structural differences between Georgian and Turkish are one of the reasons for the difficulties encountered by Georgian students in general Turkish learning process and in particular, teaching and learning explicit and implicit grammar. In the thesis, teaching and learning of verbal adjective suffixes were discussed among various grammatical problems.The aim of the thesis is to reveal the difficulties encountered by Georgian students learning Turkish as a foreign language in Georgia in learning verbal adjective suffixes; In order to solve these difficulties, it is to present various materials and solution suggestions related to the teaching of participle suffixes.Within the scope of the thesis, data were gathered by carrying out practices regarding the difficulties and mistakes of the students in the context by 3rd and 4th year students of the department of Turcology at Batumi Şota Rustaveli State University in Georgia.Using the data, the problems faced by the students in the use of verbal adjective suffixes and the reasons for these problems were tried to be determined. Finally, in the thesis, suggestions for solutions based on specified problems and the causes of problems and material suggestions that can be used in teaching verbal adjective suffixes are presented. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen gürcü öğrencilere sıfat-fiil eklerinin öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching participles to Georgian students who learn Turkish as a foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-17 | |
dc.contributor.department | Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Foreign domectic | |
dc.subject.ytm | Georgians | |
dc.subject.ytm | Grammar-adjective | |
dc.subject.ytm | Grammar-verb | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10228270 | |
dc.publisher.institute | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 536976 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |