Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde şarkı kullanımı seviye A1
dc.contributor.advisor | Topçu Tecelli, Nazmiye | |
dc.contributor.author | Demirci, Enez Özkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:45:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:45:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432392 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Yabancı Dil Olarak Türkçe öğretiminde İletişimsel Yaklaşımla şarkıların dil öğrenimindeki başarıya etkisini araştırmaktır.Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlı doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem ile son 20 yıl içinde yapılan tezler, ulusal ve uluslararası dergilerde yayınlanan makaleler ve Yabancı Dil Olarak Türkçe öğretiminde kullanılan ders ve çalışma kitapları ve bu kitaplarda kullanılan şarkılar, şarkı metinleri ve alıştırmalar incelenmiş, bu etkinlikler ile üniteler arasındaki dağılımları araştırılmıştır.Araştırmada, alanda yapılmış çalışmalar dikkate alındığında Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler için ders içi etkinliklerde şarkı kullanımının başta dinleme ve konuşma olmak üzere okuma, yazma, kelime ve dil bilgisi gibi temel dil becerilerini geliştirdiği ve şarkı etkinliklerinin ders kitaplarında sayıca arzu edilen miktarda kullanılmadığı sonucuna varılmıştır. Çalışmanın sonucunda Yabancı Dil Olarak Türkçe öğreten öğretmenlerin sınıf içinde kullanabilecekleri Türkçe şarkılar etkinlik önerisi olarak sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of songs on the success of language learning with communicative approach in teaching Turkish as a Foreign Language.Document analysis method as a qualitative research approach was used in the study. With this method, theses made in the last 20 years, articles published in national and international journals, textbooks and workbooks used in teaching Turkish as a Foreign Language, songs, song texts and exercises used in these books were examined and their distribution between these activities and units were investigated.In the study, considering the studies conducted in the field, it was concluded that the use of songs in the classroom activities for students learning Turkish as a Foreign Language improved basic language skills, especially listening, speaking, reading, writing and vocabulary and that song activities were not used in the desired amount in the textbooks. As a result of the study, Turkish songs that teachers who teach Turkish as a foreign language can be used in class are presented as activity suggestions.Key Words:Teaching Turkish as a Foreign Language, Using Song, Communicative Approach, Listening and Speaking Skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde şarkı kullanımı seviye A1 | |
dc.title.alternative | Use of songs in teaching Turkish as a foreign language level A1 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10272318 | |
dc.publisher.institute | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 582833 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı |