Show simple item record

dc.contributor.advisorEkti, Meltem
dc.contributor.authorElmas Dindar, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:45:05Z
dc.date.available2020-12-29T13:45:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432388
dc.description.abstractBu çalışmada, yabancı dil öğretiminde sözcük öğretimi ve yabancı dil öğretim yöntemleri araştırılmıştır. Sözcük öğretiminde strateji eğitimi vurgulanmıştır. Bu çalışma yabancı dil öğretiminde önemli bir role sahip olan sözcük öğretiminin yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarında nasıl ortaya koyulduğunu göstermeyi amaçlamıştır. Bu araştırmada B1 seviyesinde Türkçe ders kitaplarında sözcük öğretim teknikleri ve alıştırmaları araştırılmış ve kullanım sıklıkları incelenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde yabancı dil, ikinci dil, yabancı dil öğretim yöntemleri değinilmiştir. İkinci bölümde sözcük- kültür ilişkisi ve sözcük- bellek ilişkisine ve strateji eğitimine değinilmiş, sözcük öğretiminde kullanılan materyallere yer verilmiştir. Aynı zamanda sözcük öğretiminde baskın olan becerilere ve sözcük öğretiminde etki eden kazanımlara yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde yazınsal metinlerle sözcük öğretimine değinilmiştir. Dördüncü bölümde sözcük öğretim tekniklerinin kullanılan materyallere yansıması ortaya koyulmuştur. Son bölümde ise yabancı dil olarak Türkçe öğretimi B1 düzeyinde kullanılan kitaplarda sözcük öğretim yollarına ne ölçüde yer verildiği ortaya koyulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, vocabulary teaching in foreign language and foreign language teaching methods are investigated. Strategy training is emphasized in vocabulary teaching. This study aims to present how vocabulary teaching, having an important role in language teaching, is taught in Turkish as a foreign language course books. This this research, the vocabulary teaching techniques and exercises in B1 Turkish course books will be investigated, and their frequencies will be examined. In the first part of the study, foreign language, second language, foreign language teaching methods and strategy education are mentioned. In the second part, the relationship between vocabulary- culture and vocabulary- memory is mentioned. At the same time, the skills that are dominant in teaching vocabulary and achievements in vocablary are mentioned. In the third part of the study, vocabulary teaching with literary texts is mentioned. In the fourth part, the teaching techniques of vocabulary teaching are reflected in the materialsused. In the last part, it is revealed to what extent vocabulary teaching ways are included in books in Turkish B1 level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancılara Türkçe öğretiminde sözcük öğretim yollarının yabancı dil olarak Türkçe öğretimindeki ders kitaplarına yansıması
dc.title.alternativeThe reflection of teaching vocabulary ways in teaching Turkish as a foreign language course books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentTürkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10286872
dc.publisher.instituteTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585761
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess