Show simple item record

dc.contributor.advisorEkti, Meltem
dc.contributor.authorHassan Abdullah, Radwa
dc.date.accessioned2020-12-29T13:44:58Z
dc.date.available2020-12-29T13:44:58Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/432348
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Arapça-Türkçe yalancı eş değerli kelimelere odaklanılarak hazırlanmış destek alıştırmaların Arap coğrafyasında yabancı dil olarak Türkçe öğrenimine nasıl etki ettiği ve özellikle sözcük öğrenimini nasıl etkilediğini tespit etmektir. Çalışmanın evreni anadili Arapça ve özellikle Mısır uyruklu öğrencilerden, örneklemi Mısır'da Türk Kültür Merkezi; Kahire Yunus Emre Enstitüsü'nde B1 düzeyinde Türkçe öğrenenlerden oluşmaktadır. Çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğretmek amacıyla yazılan eski ve güncel eserler, kelime öğrenimi, anlambilim ve yorumbilim açısından kelime, kelime öğretiminde ve öğreniminde baskın olan beceriler, kelime öğretiminde kullanılan yöntemler ve yaklaşımlar, kelime öğreniminde ve öğretiminde kullanılan stratejiler, teknikler ve faydalanılabilecek araçlar, yalancı eş değerlik ve onun araç olarak kullanılmasının kelime öğretimine katkısına değinilmektedir.Ayrıca, Araplara yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde B1 düzeyinde karşılanabilecek yorumlanmış yalancı eş değerli kelimeler listesi hazırlanmıştır.Veri toplama için hazırlanmış ölçek sınav deney ve kontrol grubuna uygulanmış olup aralarındaki farklılıklar SPSS İstatistik programı aracılığıyla tespit edilmeye çalışılmıştır.Verilerin analizi sonucunda söz konusu kelimelere gereken önem verilmesine dikkat çekilebilecek ve doğru şekilde öğretilmesine katkıda bulunulmuş olacaktır. Bu doğrultuda çalışmanın, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanyazınına katkı sağlayacağı umut edilmektedir. Elde edilen sonuçlara dayanarak öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine how the exercises focused on Arabic-Turkish false equivalents affect the teaching of Turkish as a foreign language, especially when teaching vocabulary to Arabic speaking learners. The chosen population is native Arabic speakers, primarily Egyptian students, and the paradigm was selected from the Turkish Cultural Center in Egypt; Turkish learners of B1 level at Yunus Emre Institute in Cairo.In this study, it is referred to old and current works written in order to teach Turkish as a foreign language, vocabulary learning, the dominant skills in vocabulary teaching and learning in terms of semantics and interpreting, methods and approaches used in vocabulary teaching, vocabulary teaching and teaching strategies, techniques and tools that can be utilized, false equivalence and its contribution to vocabulary teaching.Moreover, false friends compiled for the study was gathered from the books of A1-A2B1 levels on the level of vocabulary. The false friends were made into a glossary and interpretations were given along.To determine how the applications affected the test group, tests were applied on both the test and the control group. Also by using SPSS statistical analysis program differences between them were determined.Based on data collected from tests and observations, giving proper importance to the words and teaching them correctly has a positive effect on teaching Turkish as a foreign language. Also based on the results obtained, recommendations were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArapça ile Türkçe arasındaki yalancı eşdeğerliklerin anlambilim ve yorumbilim teorilerinden hareketle kelime öğretimine katkısı
dc.title.alternativeThe contribution of false equivalents in Arabic and Turkish to learning vocabulary with reference to the semantics and hermeneutics theories
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-14
dc.contributor.departmentTürkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10330441
dc.publisher.instituteTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid649728
dc.description.pages268
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess