Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkyılmaz, Ahmet Sinan
dc.contributor.authorBalci, Tolga
dc.date.accessioned2020-12-29T13:43:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:43:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431915
dc.description.abstractFarklı veri toplama yöntemlerinin kullanılmasındaki temel amaç bütçe kısıtları da göz önüne alınarak en kaliteli veriyi toplamak; üretmek olmuştur. Literatürde, web ve e-posta ile veri toplama yöntemlerinin karşılaştırılmasına yönelik olarak çok sayıda çalışma bulunmasına rağmen, telefon, e-posta ve web veri toplama yöntemlerinin sıralı karşık metod dizaynı ile uygulandığı ve sonuçlarının karşılaştırıldığı bir çalışmaya rastlanılmamıştır.Bu çalışmanın temel amacı, eğitim fakültelerinden telefon, web ve e-posta yolu ile elden veriler ile farklı veri toplama yöntemlerinin toplanan veriye olan etkilerini incelemektir. Araştırmanın eğitim fakülteleri üzerine yapılmasının nedeni ise öğretmen yetiştirme sistemi konusunda dünya ve ülkemiz için büyük öneme sahip olmasıdır. Araştırma kapsamında hazırlanan üç farklı veri toplama metodu için hazırlanan üç soru kağıdı Türkiye'deki eğitim fakültelerinde görev yapan 96 dekana iletilmiştir. İlk aşamada e-posta; ikinci aşamada web ve üçüncü aşamada telefon ile görüşme metodu uygulanmış ve sırasıyla 17, 12 ve 5 dekandan geri dönüş alınmıştır. En yüksek cevaplama oranı ilk aşamadaki e-posta metodundan sağlanmıştır.Soru kâğıtlarına verilen cevaplar incelendiğinde belirli bir sorunun yoğun olarak cevapsız bırakılması durumuna rastlanılmamış, açık uçlu sorularda telefon ile görüşmede cevaplayıcıların daha fazla ilave bilgi sunduğu gözlemlenmiş ve sayısal sorularda telefon ile görüşmede net rakamlar verilemediği görülmüştür. Diğer taraftan telefon ile yapılan görüşmelerde görüşmenin yapıldığı anda cevaplayıcının bulunduğu lokasyonun önemi anlaşılmıştır.Soru kağıtlarına verilen cevaplardan öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin en acil ve önemli müdahalenin eğitim fakültelerine giriş ve eğitim fakültelerindeki eğitim süreci olduğu anlaşılmıştır. Cevaplayıcıların, Türkiye'nin, öğretmen yetiştirme sistemine yönelik geçmişten bugüne var olan en önemli sorun alanlarını bu alanlar olarak gördüğü tespit edilmiştir. Sonuç olarak, hedef popülasyonun büyüklüğünün az, iletişim bilgilerine erişebilmenin mümkün ve cevaplayıcıların sahip oldukları eğitim seviyesinin yüksek olduğu durumlarda internet aracılığıyla gerçekleştirilmesinin daha yüksek cevaplama oranına sahip olacağı öngörüsüyle yararlı olacağı değerlendirilmektedir. Fakat burada, açık uçlu sorulara verilecek daha fazla bilgiden feragat edileceği de unutulmamalıdır. Bu araştırmanın, özellikle bütçe kısıtı bulunan ve cevaplayıcılarına e-posta ve telefon numarası bilgilerine sahip olunan araştırmalarda hangi veri toplama metodunun kullanılması gerektiğine yönelik katkı sağlaması beklenmektedir.
dc.description.abstractThe main purpose of using different data collection methods is to collect the best quality data by taking the budgetary constraints into consideration. In the literature, although there are a lot of studies for comparing web and e-mail data collection methods, there is no study in which telephone, e-mail and web data collection methods are applied with sequential mixed mode design and the results are compared.The main purpose of this study is to examine the effects of different methods of data collection, such as telephone, web and e-mail on the quality of collected data.The reason why the research is carried out on the education faculties is that the teacher education system is of great importance for the world and our country.Three different questionnaires which are prepared for three different data collection methods, were sent to 96 deans who work in education faculties in Turkey. e-mail mode at the first step; web mode in the second stage, and third step telephone interview mode was applied and 17, 12 and 5 deans answered respectively. The highest response rate was obtained from the e-mail method. When the answers to the questionnaires were examined, it was observed that no particular problems about item-nonresponse or open-ended questions existed. It was observed that in the telephone interview, interviewers offered more additional information during the interview. However, numerical questions in the telephone interview could not be given as clear numbers. On the other hand, the importance of the location of the interviewer at the time of the interview was understood.From the answers to the questionnaire, it was understood that the problem area which should be solved most urgently about the teacher education system was the enter the education faculties and the training process in the faculties of education. According to the respondents, Turkey's historically most important problem areas for teacher education system was these areas.As a result, when the target population has a small size, what it is possible to have access to contact information, and where the education level of respondents is high, it is considered that choosing the web mode will have a higher response rate. But it should not be forgotten that more information will be abandoned.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDemografitr_TR
dc.subjectDemographyen_US
dc.titleSequential mixed-mode surveys: An application on education faculties in Turkey
dc.title.alternativeArdışık karma mod araştırmaları: Türkiye'deki eğitim fakülteleri üzerine bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-04
dc.contributor.departmentDemografi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial policy
dc.identifier.yokid10296240
dc.publisher.instituteNüfus Etütleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606894
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess