Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikcan, Ufuk
dc.contributor.authorKiziltaş, Damla
dc.date.accessioned2020-12-29T13:43:13Z
dc.date.available2020-12-29T13:43:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431745
dc.description.abstractBu çalışmada yerinde diz çekme egzersiz hareketi yolu ile diz sağlığını destekleyen Knee Up egzersiz oyunu tasarlanmış ve uygulanmıştır. Egzersiz oyunu kullanıcıların evde egzersiz yapmasına ve bir oyun ortamında bu egzersizi gerçekleştirmesine izin verir. RGB-D verileri kullanılarak hareket yakalama ile, kullanıcının iskelet eklemlerinin tahmini konumları gerçek zamanlı olarak alınır ve işlenir. Oyun için, 3B sanal ortamlar oyunlaştırma elemanları ile oluşturulmuştur, böylece kullanıcılar daha etkileşimli ve ilgi çekici egzersiz seanslarınden zevk alabilimektelerdir. Oyun, kurallara dayalı bir tanıma algoritması aracılığıyla gerçekleştirilen yerinde diz çekme egzersizlerinin kalitesini değerlendirmeyi ve karşılığında geri bildirim sağlamayı kolaylaştırır. Knee Up egzersiz oyununun kullanılabilirlik ve oyunlaştırma özelliklerini değerlendirmek için bir kullanıcı çalışması yapılmıştır. Çalışma sonuçları, Knee UP egzersiz oyununun kullanılabilirlik, katılım, oyunu öğrenme kolaylığı ve egzersizin sürdürülebilirliğini genel olarak iyi karşılandığını göstermektedir; ve kural tabanlı tanıma algoritmasının tatmin edici derecede iyi çalıştığını doğrulamaktadır.
dc.description.abstractIn this work, Knee Up exergame that promotes knee health via standing knee raises exercise is designed and implemented. It allows users to exercise at home and perform the exercise in a gaming environment. By motion capture using RGB-D data, estimated positions of the user's skeletal joints are acquired and processed in real-time. For the game, 3D virtual environments have been created with gamifcation elements so that users can enjoy more interactive and engaging exercise sessions. The game facilitates to evaluate the quality of performed standing knee raises exercises through a rule-based recognition algorithm and, in return, to provide timely feedback. A formal user study was conducted in order to evaluate the usability and gamification aspects of Knee Up. Study results demonstrate that Knee Up is generally well-received in terms of usability, engagement, ease of learning to play, and exercise sustainability; and validate that the rule-based recognition algorithm works satisfactorily well.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleRGB-D verilerine dayanarak hareket yakalama tabanlı yerinde diz çekme egzersiz oyunu: Knee-up
dc.title.alternativeKnee up: An exercise game for standing knee raises by motion capture using RGB-D data
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-29
dc.contributor.departmentBilgisayar Grafiği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExercise movement techniques
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmMuscle stretching exercises
dc.identifier.yokid10219042
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529065
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineBilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess