Simülasyon ve oyunlar için şehirlerin yöntemsel oluşturulması
dc.contributor.advisor | Çelikcan, Ufuk | |
dc.contributor.author | Şahinoğlu, Buğra Yener | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:43:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:43:09Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431722 | |
dc.description.abstract | Bu tezin ana amacı simülasyon ve oyunlarda kullanılabilecek yöntemsel üç boyutlu şehirler üretmektir. Üretilen şehir içten dışa doğru zon adı verilen bölgelere ayrılacak, serbest kamera ve üstten bakış kamerası ile görüntülenip gezilebilecektir. Çalışmamızın örneğinde şehir en az üç bölgeye (merkez, merkeze yakın binalar ve banliyö) ayrılıp buna uygun şekilde oluşturulacaktır. Bu tezde en az girdiyle en gerçekçi şehir modelini üretmek hedeflenmiştir. Çalışmamızın sonucunda çıkardığımız yaklaşımla alınan parametrelere göre yaratılmış ve düz bir araziye konuşlanmış bir şehir üreten bir uygulama geliştirilmiştir. Yaklaşımlarımızı Unity Oyun Motorunda test edecek olsak da geliştirilen yöntem bütün geliştirme ortamlarına uygun adapte olabilir. | |
dc.description.abstract | Main aim of this thesis is to produce procedurally generated three-dimensional cities that can be used in simulation and games. The produced city will be separated regions that called zones from the inner city to outer city and can be viewed and visited by the freelook and top-down camera. In the case of this thesis, the city will be divided into at least three regions (central, near-central buildings and suburbs) and a city will be created accordingly.In this thesis, it is aimed to produce the most realistic city model with the least input. As a result of our study, an application has been developed that created a city on a flat terrain based on the given inputs. Although our approaches has been tested in the Unity Game Engine, the developed methods can be adapted to all development environments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Simülasyon ve oyunlar için şehirlerin yöntemsel oluşturulması | |
dc.title.alternative | Procedural city generation for simulation and games | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-30 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer graphics | |
dc.subject.ytm | Three dimensional simulation | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.subject.ytm | Video games | |
dc.identifier.yokid | 10258773 | |
dc.publisher.institute | Bilişim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 648097 | |
dc.description.pages | 55 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Bilim Dalı |