Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikcan, Ufuk
dc.contributor.authorŞahinoğlu, Buğra Yener
dc.date.accessioned2020-12-29T13:43:09Z
dc.date.available2020-12-29T13:43:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/431722
dc.description.abstractBu tezin ana amacı simülasyon ve oyunlarda kullanılabilecek yöntemsel üç boyutlu şehirler üretmektir. Üretilen şehir içten dışa doğru zon adı verilen bölgelere ayrılacak, serbest kamera ve üstten bakış kamerası ile görüntülenip gezilebilecektir. Çalışmamızın örneğinde şehir en az üç bölgeye (merkez, merkeze yakın binalar ve banliyö) ayrılıp buna uygun şekilde oluşturulacaktır. Bu tezde en az girdiyle en gerçekçi şehir modelini üretmek hedeflenmiştir. Çalışmamızın sonucunda çıkardığımız yaklaşımla alınan parametrelere göre yaratılmış ve düz bir araziye konuşlanmış bir şehir üreten bir uygulama geliştirilmiştir. Yaklaşımlarımızı Unity Oyun Motorunda test edecek olsak da geliştirilen yöntem bütün geliştirme ortamlarına uygun adapte olabilir.
dc.description.abstractMain aim of this thesis is to produce procedurally generated three-dimensional cities that can be used in simulation and games. The produced city will be separated regions that called zones from the inner city to outer city and can be viewed and visited by the freelook and top-down camera. In the case of this thesis, the city will be divided into at least three regions (central, near-central buildings and suburbs) and a city will be created accordingly.In this thesis, it is aimed to produce the most realistic city model with the least input. As a result of our study, an application has been developed that created a city on a flat terrain based on the given inputs. Although our approaches has been tested in the Unity Game Engine, the developed methods can be adapted to all development environments.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSimülasyon ve oyunlar için şehirlerin yöntemsel oluşturulması
dc.title.alternativeProcedural city generation for simulation and games
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-30
dc.contributor.departmentBilgisayar Grafiği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer graphics
dc.subject.ytmThree dimensional simulation
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmVideo games
dc.identifier.yokid10258773
dc.publisher.instituteBilişim Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid648097
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineBilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojileri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess