Browsing TEZLER by Subject "Computer Engineering and Computer Science and Control"
Now showing items 1-7 of 7
-
A head and eye tracking system for hands-free control of a robotic exoscope
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2019-07-12)Eksoskop, mikro cerrahide kullanılan uzaktan kontrollü yüksek çözünürlüklü görüntü izleme sistemidir ve ameliyat mikroskobuna alternatif bir yöntem olarak önerilmiştir. Cerrahların operasyonu tamamlamalarına yardımcı olmak ... -
Complexity management in visualization of very large spatial data
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2018-08-06)Veri görselleştirme görselleştirilecek verilerin boyutunun sürekli artması nedeniyle gün geçtikçe zorlaşıyor. Özellikle akıllı telefonların hemen hemen herkesin konum verisi üremesi sağladığı düşünülürse büyük coğrafi ... -
Hacimsel bulut ve yordamsal arazi gerçekleştirimi ile gerçekçi 3B sanal ortam üretimi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2019-12-16)Sanal gerçeklik, bilgisayar teknolojileri kullanılarak oluşturulan kişilerin etkileşime geçerek keşfedebildiği 3B ortamları ifade etmektedir. Sanal gerçeklik teknolojisinin ortaya çıktığı günden itibaren kullanımının ... -
Real-time physics-based motion control with an efficient inverse dynamics method
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde hareket yakalama teknikleri kullanılarak oldukça gerçekçi karakter animasyonları elde edilebilmektedir.Fakat yakalanan bu hareketler yalnızca önceden belirlenmiş senaryolar için kaydedilebilmektedir.Sanal bir ... -
RGB-D verilerine dayanarak hareket yakalama tabanlı yerinde diz çekme egzersiz oyunu: Knee-up
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2019-01-29)Bu çalışmada yerinde diz çekme egzersiz hareketi yolu ile diz sağlığını destekleyen Knee Up egzersiz oyunu tasarlanmış ve uygulanmıştır. Egzersiz oyunu kullanıcıların evde egzersiz yapmasına ve bir oyun ortamında bu egzersizi ... -
Sanal sahnelerde seyirci konforunun içerik analizi ile geliştirilmesi ve gerçeklik tutma etkisinin azaltılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2020-04-21)Derinlik algısının kullanıcıya rahatsızlık verilmeden arttırılması, çiftli (stereo) 3 boyutlu (3B) gözlükler için halen çözüm bekleyen önemli bir sorundur. Derinlik, kullanıcı konforunun korunması amacıyla stereo 3B ... -
Simülasyon ve oyunlar için şehirlerin yöntemsel oluşturulması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2020-11-30)Bu tezin ana amacı simülasyon ve oyunlarda kullanılabilecek yöntemsel üç boyutlu şehirler üretmektir. Üretilen şehir içten dışa doğru zon adı verilen bölgelere ayrılacak, serbest kamera ve üstten bakış kamerası ile ...