Browsing TEZLER by Author "Bilgisayar Grafiği Anabilim Dalı"
Now showing items 1-7 of 7
-
Complexity management in visualization of very large spatial data
Çakmak, Bilgehan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2018-08-06)Veri görselleştirme görselleştirilecek verilerin boyutunun sürekli artması nedeniyle gün geçtikçe zorlaşıyor. Özellikle akıllı telefonların hemen hemen herkesin konum verisi üremesi sağladığı düşünülürse büyük coğrafi ... -
Hacimsel bulut ve yordamsal arazi gerçekleştirimi ile gerçekçi 3B sanal ortam üretimi
Özuzun, Yilmaz (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2019-12-16)Sanal gerçeklik, bilgisayar teknolojileri kullanılarak oluşturulan kişilerin etkileşime geçerek keşfedebildiği 3B ortamları ifade etmektedir. Sanal gerçeklik teknolojisinin ortaya çıktığı günden itibaren kullanımının ... -
Makine öğrenmesi ile kaçınma hareketlerinin üretilmesi
Özoğur, İsmail Abdullah (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2019-12-18)Kaçınma hareketleri özellikle video oyunları olmak üzere, sanal insan modellerinin kullanıldığı bilgisayar animasyonu uygulamalarında önemli yer tutmaktadır. Diğer hareketlerde ˘oldugu gibi gerçekçi kaçınma hareketleri ... -
Real-time physics-based motion control with an efficient inverse dynamics method
Kavafoğlu, Ersan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde hareket yakalama teknikleri kullanılarak oldukça gerçekçi karakter animasyonları elde edilebilmektedir.Fakat yakalanan bu hareketler yalnızca önceden belirlenmiş senaryolar için kaydedilebilmektedir.Sanal bir ... -
RGB-D verilerine dayanarak hareket yakalama tabanlı yerinde diz çekme egzersiz oyunu: Knee-up
Kiziltaş, Damla (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2019-01-29)Bu çalışmada yerinde diz çekme egzersiz hareketi yolu ile diz sağlığını destekleyen Knee Up egzersiz oyunu tasarlanmış ve uygulanmıştır. Egzersiz oyunu kullanıcıların evde egzersiz yapmasına ve bir oyun ortamında bu egzersizi ... -
Simülasyon ve oyunlar için şehirlerin yöntemsel oluşturulması
Şahinoğlu, Buğra Yener (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2020-11-30)Bu tezin ana amacı simülasyon ve oyunlarda kullanılabilecek yöntemsel üç boyutlu şehirler üretmektir. Üretilen şehir içten dışa doğru zon adı verilen bölgelere ayrılacak, serbest kamera ve üstten bakış kamerası ile ... -
Yeni nesil Kinect kamera ile 3B ortamlarda nesne seçme
Çangir, Ömer Faruk (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Bilişim Enstitüsü, 2018-08-06)İnsan bilgisayar etkileşimi; uygulamalar, oyunlar, benzetimler ve diğer birçok ortamlar için en temel unsurlardan biridir. İnsan bilgisayar etkileşimi üzerinde birbirinden farklı senaryolar için, birbirinden farklı araçlar ...