Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Cengiz
dc.contributor.authorÇetinkaya, Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-29T13:39:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:39:01Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430662
dc.description.abstractÖZET DİŞLİ REDÜKTÜRLERİNİN BİLGİSAYAR YARDIMIYLA TASARIMI ve OPTİMİZASYONU ÇETİNKAYA, Şükrü Yüksek Lisans Tezi, Mak. Müh. Böl. Tez Yöneticisi: Y. Doç. Dr. Cengiz DOĞAN Nisan 1998, 87 Sayfa Bu tezde, tek ve çift kademeli redüktörlerdeki dişli çiftlerinin tasarımı ve optimizasyonu yapıldı. Dişli tasarımında kullanılan ana teorilerden bahsedildi. Optimizasyon işlemi için, dişlinin kapladığı hacim objektif fonksiyon olarak alındı ve doğrusal tarama yöntemi kullanıldı. Dişli parametrelerinin belirlenmesinde iterasyon tekniği kullanıldı. Varsayılan değerler üzerinde doğrusal araştırma yöntemi kullanıldı ve gerekli iterasyon işlemleri için FORTRAN 90 dilinde bir bilgisayar programı yazıldı. Program, pratikte kullanılan örneklerle test edildi. Elimizde hazır bulunan ve aynı zamanda bazı araç ve mühendislik donanımları için kullanılan redüktörler için yapılan hesaplamalarda oldukça uygun dişli parametreleri elde edildi. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Tasarım, Redüktörler, Optimum Dişli Tasarımı, İV
dc.description.abstractABSTRACT COMPUTER AIDED DESIGN AND OPTIMIZATION OF GEAR REDUCTION UNIT ÇETİNKAYA, Şükrü M.S. in Mechanical Eng. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Cengiz DO?AN April 1998, 87 pages In this thesis, a study on the design and optimisation of single and double stage gear reduction unit is presented. Theories on the design of gear pairs (spur, helical) are mentioned. For the optimization process, linear searching method was used by taking the volume occupied by the pinion as objective function. The iteration technique is used in determining gear parameters. A computer program was prepared to automate the procedure in FORTRAN 90 to accomplish the iteration processes, based on linear searching method and the assumptions made. The program is tested with practical examples. Quite reasonable results (gear parameters) are obtained for the working condition of some of the commercially available gear reduction units of vehicles and engineering equipments. Keywords: CAD, Gear Reduction Unit, Optimization of Gear Design men_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleComputer aided design and optimization of gear reduction unit
dc.title.alternativeDişli redüktörlerinin bilgisayar yardımıyla tasarımı ve optimizasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGears
dc.subject.ytmReducers
dc.subject.ytmComputer aided design
dc.identifier.yokid77697
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid77697
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess