Show simple item record

dc.contributor.advisorDülger, Lale Canan
dc.contributor.authorKütük, Mehmet Erkan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:32:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:32:07Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/428111
dc.description.abstractHibrid sürücülü sistemlerdeki temel ilke volanlı geleneksel motorların servo motorlarla birlikte bir mekanik mekanizma yardımıyla kullanılmasıdır. Hibrid sistemler her iki sürücü sisteminin avantajlarını da içermektedir. Hibrid sistemlerde büyük bir sabit hızlı motor ile küçük bir servo motor birleştirilir ve düzgün olmayan hareket çıktıları esneklik ve azaltılmış güç gereksinimi gibi özelliklerle elde edilir. İki serbestlik derecesine sahip bir yedi çubuk mekanizması sistem yapılanması olarak seçilmiştir. Sistemin kinematik analizi ters ve düz kinematik olarak sunulmuştur. Devre kapalılık denklemlerinden faydalanılmıştır. Hareket tasarım prosedürleri hareket eğrisi örnekleri ile uygulanmıştır. İki farklı koç hareketi tasarlanmıştır. Hareket özelliklerinin elde edilmesinde beşinci dereceden polinomlar kullanılmıştır. Hareket tasarımını gerçekleştirilmesinde Curve Fittting Toolbox Matlab® yardımcı bir araç olarak kullanılmıştır. Denetim sistem tasarımı ve hibrid sistem performansının analizi için bir dinamik model türetilmiştir. Sistem denklemleri enerji ifadeleri ve bu ifadelerin zamana ve genelleştirilmiş koordinatlara göre kısmi türevlerinin kullanılmasıyla elde edilmiştir. Dinamik analizde Lagrange ve Kinetostatic yöntemleri üzerinde çalışılmıştır. PID denetim algoritması her iki eksendeki sürücü dinamik denklemlerine dahil edilmiştir. Sistem benzetimi yaklaşık bir çözüm elde etmek için kullanılan bir entegrasyon tekniği olan 4. dereceden Runge ? Kutta tekniğinden faydalanılanarak gerçekleştirilmiştir. Anahtar Kelimeler: hibrid sürücülü sistemler, hareket tasarımı, matematiksel modelleme, kinematik & dinamik analiz, PID denetim.
dc.description.abstractThe main principle in hybrid driven systems is to use the conventional motors with a flywheel and the servo motors via a mechanical linkage mechanism. The hybrid systems include the advantages of the both driving systems. In the hybrid systems, a big constant velocity motor and a small servo motor are combined and non-uniform motion outputs are obtained with flexibility and decreased power requirement. A seven bar mechanism with two degree of freedom is chosen as the configuration of the system. Kinematics analysis of the hybrid driven mechanism is given as forward and inverse kinematics analysis. Loop closure equations are used to analyze them. Motion design procedures are applied with motion curve examples. Two different ram motions are designed. Fifth order polynomials are used to obtain characteristics of the motions. Curve Fitting Toolbox in Matlab® is applied as an auxiliary tool to perform motion design. A dynamic model is derived to design the control system and analyze the performance of the hybrid system. Dynamic analysis of the system is studied by two ways; Lagrangian and Kineto-static. The system equations are derived by using the energy expressions & their partial and time derivatives with respect to the defined generalized coordinates. Actuator dynamics for both axes are included with a PID control algorithm. The system simulation is performed with an explicit method; the fourth order Runge-Kutta method as an integration technique to get an approximate solution. Key Words; hybrid driven systems, motion design, mathematical modeling, kinematic & dynamic analysis, PID controlen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleHybrid machine systems:Analysis and control
dc.title.alternativeHibrid makine sistemleri:Analizi ve denetimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMechanical engineering
dc.identifier.yokid10014204
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid337947
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess