Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Vehbi
dc.contributor.authorKocabaş, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-29T13:25:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:25:34Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425861
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın temel amacını, YÖK/Dünya Bankası II. Endüstriyel Eğitim Projesinin proje yönetimi açısından değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Bu temel amaç çerçevesinde : 1. Projenin planlanmasına ve örgütlenmesine, 2. Projenin uygulanmasına, 3. Projenin değerlendirilmesine ilişkin görüşlerinin belirlenerek projenin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amacı ortaya koyabilmek için öğretim elemanlarının görev yerleri, gidilen ülke, unvan, yurt dışında kalma süresi, ilk kez gitme, dil düzeyleri ve mesleki kıdem alt gruplarına göre anlamlı farklılık olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın evreni YÖK/Dünya Bankası II. Endüstriyel Eğitim Projesi kapsamında yurt dışına giden öğretim elemanlarından oluşmaktadır, öğretim elemanlarına anket uygulanmış ve proje yönetimine ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir. Veriler bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, varyans analizi, en küçük önemli farklar tekniği, scheffe testi ve faktör analizi yöntemleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi.05 ve.01 olarak alınmıştır. Elde edilen bulgulardan şu sonuçlar çıkarılmıştın 1. Projenin örgütlenmesine ve planlanmasına ilişkin önemli problemler vardır, 2. Projenin uygulanmasına ilişkin önemli problemler vardır, 3. Projenin değerlendirilmesine ilişkin önemli problemler vardır, 4. Proje Meslek Yüksekokullarında, Teknik Eğitim Fakülteleri v& Mesleki Eğitim Fakültesine oranla daha başarılıdır, 5. Projedeki madde ve insan kaynaklan rasyonel kullanılmamıştır, 6. Projenin benzeri eğitim çalışmaları ülkemizde de yapılmalıdır.
dc.description.abstractSUMMARY The main purpose of this study is to evaluate YÖK and World Bank Second, Industrial Education Project from the point of project management From this main aspect it was aimed to determine the adeas about the following subjects: 1. Planning and organizing project 2. Practicing project 3. Appreciating project To reseach this aim the following subjects were studied if there were any significant differencies according to; The places where they working places, the countries where they went, academic titles, the time they spent abroad, going to the first time, the level of foreign language, experience they had in their profession. The population of this study consists of university teachers who went abroad under the YÖK(Higher Education Concil)/World Bark Second Industrial Educational Project. The data were analyzed by using SPSS statistic program m computer. Arithmetical means, Standard deviation, t test, scheffe test, one way analysis of variance and least significant difference test were used. Significant level was accepted as.05 and.01. The following results were obtained : 1. There are important problems in organizing and planning YÖK (H.I.C.) and World Bank Second Industrial Education Project, 2. There are important problems in practicing the project, 3. There are important problems in evaluating the project, 4. The project is more successfull m Vocational Higher Schools, than Technical Education and Vocational Educational Faculties. 5. Material and human resources m the project were not used rationally, 6. The similar projects should be organized in our country. //en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYÖK/Dünya Bankası 2. Endüstriyel Eğitim Projesinin proje yönetimi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluate YÖK/World Bank Second Industrial Education Project from the point of project administration
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmWorld Bank
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmProject management
dc.subject.ytmIndustrial education
dc.subject.ytmHigher Education Council
dc.identifier.yokid63907
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid63907
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess