Show simple item record

dc.contributor.advisorİçmeli, Celalettin
dc.contributor.authorAksakal, Nizamettin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:25:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:25:27Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425813
dc.description.abstractIV.4. ÖZET Bu çalışmanın amacı, eğitim etkinlikleri ve gencin başarısı üzerinde etkili olduğu düşünülen atılganlık davranışının ölçülmesi, üniversite ve dershane öğrencileri arasındaki atıl- ganlık farklarının incelenmesidir. Üniversite sınavına girecek olan lise son sınıf öğrencilerinin depresyon düzeylerinin ölçülmesi ve atılganlığın başarıyı arttırıp arttırmadığı araştırmaya çalışılmıştır. Örneklem grubu, Büyük Elazığ Dershanesi ve İstanbul Dershanesine devam eden öğrencilerle, Fırat Üniversitesi; Fen Edebiyat Fakültesi, Veteriner Fakültesi ve Mühendislik Fakültelerinin lisans programlarına devam eden öğrencilerden seçilen 400 kişiden oluşmuştur. Araştırmada her iki gruptaki öğrencileri ve ailelerini tanımak amacıyla; bir anket formu geliştirilerek uygulanmış, öğrencilerin atılganlık düzeylerini ölçmek amacıyla `Kolej Kendini Anlatma Ölçeği` (College Self-Expression Scala) ile `Rathus Atılganlık Envanteri`, ayrıca öğrencilerin depresyon düzeylerini ölçmek amacıyla `Beck Depression Envanteri` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; babanın eğitim durumu, annenin eğitim durumu, ailenin gelir düzeyi, öğrencilerin doğum sırası, cinsiyet ile atılganlık arasında pozitif bir ilişki olduğu bulunmuştur. Örneklemi oluşturan öğrencilerin, ailelerinin; yerleşim yeri ile atılganlıkları arasmda anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Her iki grupta depresyon açısından istatistiksel bir fark bulunmamakla birlikte, erkek öğrencilerin her iki grupta da biraz daha depresif oldukları saptanmıştır. Araştırmamızın başında, üniversite sınavını kazanarak üniversiteye devam eden öğrencilerin, geleceğe daha güvenle bakacaklarını ve üniversite sınavını kazanmanın bir basan sayılması gerektiğinden, üniversite öğrencilerinin daha atılgan olacaklarını öngörmüştük. Sonuçta her iki grupta istatistiksel açıdan anlamlı bir fark olmamasına rağmen, sayısal olarak üniversite öğrencilerinin çok az bir farkla da olsa daha atılgan oldukları görülmüştür. Bu sonuç hipotezimizi desteklemiştir. 24.03.1997 40
dc.description.abstractIV.5. SUMMARY V Aim of this study is education facilities, measuring the audacity behaviours which are considered effective on the success of the young person and examining the audacity difference between the students attending the university and those ones attending the course. It's been tried to search that measuring of depression level of the students attending the last year at high school and preparing for the üniversty exams whether the audasity has increased the success, or not. In this study that can be considered aguasi-experimental searchq,the group of the samples are 400 students chosen from those attending Büyük Elazığ Dersanesi and graduate level of Fen Edebiyat Fakültesi, Fırat University. In this study, we aimed the students from two groups and their families; a survey form implicates the socio-graphic information, to measure the audacity levels of the students; college self-expression scala and Rathus Audacity Inventory and to measure the depression levels of the students; Beck Depression Inventory have been used as data collecting means. According to the research findings, it has been realised that there has been positive relation among the father's education, the mother's education the birth row of the students,in the family, the family's income, sex and audacity. Of the students in the samples, it hasn't been found that there has been a elation between accomodation place of the family, and assertiveness. However, there hasn't been a difference for depression in the twogroups it has been found that boys has been more depressive in two groups. As we have started our search we have accepted the students who have been attending the universty after passing exams will have self-confidience for the future, and as going to üniversty has to be onsidered success, those students will be more audacions, Although there has been no difference between two groups, it has been seen that students attending the universty have been much more audacions, it is clear that this result supports our hypothesis. 41en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite sınavına giren lise son sınıf öğrencilerinin atılganlık ve depresyon düzeylerinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmDepression
dc.identifier.yokid63920
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid63920
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess