Mesleki ve teknik eğitim fakültesi programlarının değerlendirilmesi (program değerlendirme modeli ve ölçme araçlarının geliştirilmesi)
dc.contributor.advisor | Aksu, Mualla Bilgin | |
dc.contributor.author | Semerci, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:25:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:25:16Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425750 | |
dc.description.abstract | lei--- `»ft!» »l^,^.-.5^- OZET Bu araştırmanın amacı, mesleki ve teknik eğitim fakülteleri programlarının değerlendirilmesi için ME-TEF-PD(Mesleki ve Teknik Eğitim Fakültesi-Program Değerlendirme) Modeli adında bir program değerlendirme modeli ortaya koymak ve şu ölçme araçlarını geliştirmektir. `Fakülteye İlişkin Genel Bilgiler Formu *Ders Öğretimini Değerlendirme Ölçeği *Dersleri Genel Değerlendirme Ölçeği *Fakülte-İşletme İşbirliği Ölçeği *Ölçme Araçlarının Kullanımı ve Değerlendirme Ölçeği `Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği Araştırmaya, 1996-97 öğretim yılı bahar döneminde Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi öğrenci ve öğretim elemanları katılmıştır. Araştırmada survey yöntemi kullanılmıştır. Ancak, survey yöntemiyle toplanan tüm veri ve bulgular ölçme araçlarının geçerliğinin ve güvenirliğinin sağlanması için kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili yapılan işlemlerin tümünde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan bazıları aşağıda verilmiştir. * Ders öğretimini Değerlendirme Ölçeği'nde 75 madde yer almış ve KMO değeri ortalaması 0.80, Bartlett testi ortalaması 1143.30 ve Cronbach Alpha ortalaması 0.84 bulunmuştur. * Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği'nde 30 madde yer almış ve KMO değeri ortalaması 0.88, Bartlett testi ortalaması 8980.25 ve Cronbach Alpha ortalaması 0.68 bulunmuştur. * Diğer ölçeklerde de benzer sonuçlar bulunmuştur. v 47* i 2' Elde edilen sonuçlara göre şu önerilerde bulunabilir: * METEF-PD Modeli çerçevesinde geliştirilen ölçekler kullanılabilinir veya farklı ölçme araçları geliştirilerek eklenebilir. * Program değerlendirme için geliştirilen ölçeklerin hepsi kullanılabileceği gibi amaca bağlı olarak bir veya birkaçı kullanılabilir. *Diğer fakülteler için benzer ölçekler geliştirilebilir. VI | |
dc.description.abstract | SUMMARY The main purpose of this study is to develope a curriculum evaluation model called METEF-PD (The Colleges of Technical and Vocational Education-Curriculum Evaluation) Model and measurement instruments of curriculum for the Colleges of Technical and Vocational Education. These are: The general information form about college. *The scale for evaluation on lesson teaching. The scale for general evaluation of lessons. * The scale for college-industry cooperation. * The scale for evaluation and usage of measurement instruments. * The scale for attitude of students about teaching profession. The research was participated by the students and the faculty working with the College of Technical Education of Fırat University in 1996-1997 spring term. Survey method was used in this study. However, the data collected by the way of survey method used for validity and reliability of measurement instruments rather than findings. SPSS statistics program was used in analyzing data. The major results are as follows: There are 75 items on evaluating lesson teaching. The mean of their KMO(Kaiser-Meyer-Olkin) value is 0.80, Bartlett test mean is 1 143.30 and Cronbach Alpha mean is 0.84. The attitude toward teaching profession scale for student teachers has 30 items. The mean of KMO value of it is 0.88, Bartlett test mean is 8980.25 and Cronbach Alpha mean is 0.68. * Similar results were obtained in other scales.According to the results of this study, It can be said that; The scales developed according to METEF-PD Model can be used or other measurement scales can be developed and added. *AII or some of the scales developed for program evaluation can be used in the basis of the aim. *Similar scales can be developed for other colleges. W | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik eğitim fakültesi programlarının değerlendirilmesi (program değerlendirme modeli ve ölçme araçlarının geliştirilmesi) | |
dc.title.alternative | Curriculum evaluation in the colleges of technical and vocational education (curriculum evaluation and develope of measurement instruments) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Technical education | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 73248 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 73248 | |
dc.description.pages | 215 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |