Okul öncesi eğitim kurumlarının denetimine ilişkin ilköğretim müfettişlerinin görüşleri
dc.contributor.advisor | Çelik, Vehbi | |
dc.contributor.author | Budak, Şerif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:24:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:24:55Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425620 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Yüksek Lisans Tezi OKUL ÖNCESİ EĞÎTÎM KURUMLARININ DENETİMİNE İLİŞKİN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNİN GÖRÜŞLERİ ŞerifBUDAK Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Bölümü 1999.Sayfa 102 Bu araştırmanın amacı, ilköğretim müfettişlerinin okul öncesi eğitim kurumları denetiminde kullanılan teftiş formlarını ne derece yeterli gördükleri, okul öncesi eğitim kurumlarının denetiminde kendilerini ne derece yeterli gördükleri, okul öncesi eğitim kurumlarının denetimi konusunda yetiştirilebilmeleri için ihtiyaç duydukları yetişme konuları ve okul öncesi eğitim kurumlarında etkili denetimin nasıl sağlanabileceğine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma için başlangıçta literatür taraması yapılmış; araştırmanın amacına uygun anket uygulanmıştır. Anketle elde edilen verilerin çözümünde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan bazıları aşağıda verilmiştir: 1. İlköğretim müfettişlerinin, okul öncesi eğitim kurumları denetiminde kullanılmakta olan teftiş formlarını az derecede yeterli buldukları, 2. İlköğretim müfettişlerinin, okul öncesi eğitim kurumları denetiminde kendilerini orta derecede yeterli gördükleri, 3. İlköğretim müfettişlerinin, okul öncesi eğitim kurumlarında etkili denetim yapabilmeleri için çocuk gelişimi ve okul öncesi eğitim alanlarında hizmetiçi eğitim yoluyla yetiştirilmeye ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre şu önerilerde bulunulabilir: 1. Okul öncesi eğitim kurumlarının amaç ve ilkelerine uygun teftiş formları geliştirilmelidir. 2. Denetimde rehberliğe ağırlık verilmeli, denetimin yönetici ve öğretmenleri mesleki açıdan geliştirici bir süreç olarak kabul edilmesi gereklidir. 3. İlköğretim müfettişlerinin, hizmetiçi eğitim yoluyla okul öncesi eğitim ve çocuk gelişimi konularında yetişmeleri sağlanmalıdır. 4. Okul öncesi eğitim alanında uzmanlaşmak isteyen ilköğretim müfettişlerinden yeteri kadarının hizmetiçi eğitim veya yüksek lisans yoluyla uzmanlaşmaları sağlanmalıdır. | |
dc.description.abstract | . £*-? &H.j. t r t İV IV ABSTRACT Masters Thesis Şerif BUDAK view of the inspectors of the prîmary schools about the Inspection of the pre-school foundations fırat üniversity The institute of Social Sciences Educational Sciences Departmen 1999. Page 102 The main aim of this study, taking into consideration the views of primary-educations supervisors related to the supervision of the pre-school education, is to determine how adequate are the supervisory forms; how qualified are the primary-education supervisors; how an effective supervision can be realized; and what are the required subjects for the training of the supervisors. A literature review has been completed and a questionnaire has been distributed to optain data. For the analysis of the data SPSS statistical program has been used. Some of the obtained findings are given below: 1) The ( primary - education ) supervisors have found the supervisory forms adequate at low-level, 2) The supervisors have found themselves competent at medium-level, 3) The supervisors are in need of training by means of inservice and graduate level courses about infant growing up and pre-school education in order to realize an effective supervision. According to the obtoained results, these recommendations could be made ; 1)The supervisory forms used at pre-school education institution must be developed in order to meet the goals and principles of the institution. 2) Guidance must be emphasized in the supervision and supervision must be accepted as a period aimed the professional development of teachers and administrators. 3) The primary-school supervisors must be trained by mean of in-service training in the field of pre-school education and infound growing up. 4) An adequate number of the voluntary primary-school supervisors must be specialized by mean of in-service or graduate level courses in the field of pre-school education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim kurumlarının denetimine ilişkin ilköğretim müfettişlerinin görüşleri | |
dc.title.alternative | View of the inspectors of the inspectors of the primary schools about the inspection of the pre-school foundations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 86048 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 86048 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |