Postmodern toplumsal yapıda eğitim
dc.contributor.advisor | Dikici, Abdullah | |
dc.contributor.author | Avşar, İmdat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:24:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:24:55Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425616 | |
dc.description.abstract | ÖZET Yüksek Lisans Tezi POSTMODERN TOPLUMSAL YAPIDA EĞİTİM İmdat AVŞAR Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 1999. Sayfa 132 İçinde yaşadığımız çağ bilgi çağı, toplum da bilgi toplumudur. Bu çağa özgü olarak tüm dünyada önemli değişimler yaşanmaktadır. Bu değişim rüzgarından bireyler, toplumlar ve kurumlar önemli ölçüde etkilenmektedir. Modern dönemin şekillendirdiği sanayi toplumu, sanayi ötesi bir yapıya doğru hızla ilerlemektedir. Toplumların bir kısmı postmodern denilen bir yapıya kavuşmuştur. Değişimin temelinde bilginin olması tüm dikkatleri eğitime ve eğitim sistemlerine çevirmektedir. Eğitim gelecek için en iyi yatırım, insan da milletlerin sahip olduğu en stratejik kaynak olarak görülmektedir. Bunun için insanın eğitimine büyük önem verilmektedir. Değişen toplumda eğitim anlayışı da değişmektedir. Postmodern düşünce ve postmodern sosyo-ekonomik yapı eğitime yeni bir şekil vermektedir. Bu çalışmada eğitim sürecindeki değişimlerin felsefi sosyo ekonomik arka plan incelenmeye ve değerlendirilmeye çalışılmıştır. 132 | |
dc.description.abstract | SUMMARY Masters Thesis İmdat AVŞAR EDUCATION IN POSTMODERN SOCIAL STRUCTURE Fırat University The institute of Social Sciences 1999 Page 133 The age we live in is knowledge age and society is knowledge too. The whole world is having important changes related with this age. Individuals, societies and conceits are affected heavily by this chancing wind. Industrial society which formed by modern period forwards to post industrial structure rapidly. Some societies got a structure is said postmodern. Being knowledge at the basement of changing talies all attentions to educational systems. Education is recognised as the best investment and human being is the most strategic source whic nations have. For that reason, a big importance has been given to the human education. In chancing society, education understanding is changing too. Postmodern thought and postmodern socio-economic structure gives a new form to education. In this study. The plilosphic and socio-economic backgrand of changing in education Was tried to investigate and evaluate. 133 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Postmodern toplumsal yapıda eğitim | |
dc.title.alternative | Education in postmodern social structure | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Postmodernism | |
dc.subject.ytm | Society | |
dc.subject.ytm | Social structure | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 86051 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 86051 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |