Yabancı dil öğretiminde modüler öğretim yöntemi ile geleneksel yöntemin öğrenci başarısı üzerine etkisinin karşılaştırılması (F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi örneği)
dc.contributor.advisor | Dikici, Abdullah | |
dc.contributor.author | Gömleksiz, Mehmet Nuri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:24:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:24:51Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425592 | |
dc.description.abstract | IV ÖZET Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretiminde modüler öğretim yöntemi ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisini karşılaştırmaktır. Araştırmaya 1997- 1998 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nde İngilizce dersini alan birinci sınıf öğrencileri katılmıştır. Araştırma için her biri 36'şar kişiden oluşan bir deney bir de kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desene göre planlanmış ve yürütülmüştür. Deney grubuna modüler öğretim yöntemi, kontrol grubuna ise geleneksel yöntem uygulanmıştır. Deney grubu için modüler öğretim ilkelerine göre iki adet modül hazırlanmış ve uygulanmıştır. Modüller sırasıyla `YDİ-2 Simple Present Tense` ile `YDİ-3 Simple Past Tense` adlarını taşımaktadırlar. Kontrol grubunda ise dersin öğretim elemanının hazırladığı geleneksel öğretim materyalleri kullanılmıştır. Kontrol grubu için sadece sınıf ortamında yapılan dersler yeterli görülürken, deney grubunda iki adet modülün yanısıra, Teknik Eğitim Fakültesindeki Öğrenim Kaynakları Merkezi'nde bulunan ve araştırmacı tarafından hazırlanan `öğrenme paketleri` de kullanılmıştır. Araştırmanın verileri başarı testi ile toplanmış ve sonuçlar karşılaştırmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular şöyle sıralanabilir:. Deney ve kontrol gruplarına uygulanan iki farklı yöntem hem yabancı dil ile ilgili kelime bilgisi, hem de bilgi, kavrama ve uygulama basamağında öğrenci başarısını artırmada etkili olmuştur.. Modüler öğretim yönteminin uygulandığı deney grubundaki öğrenciler İngilizce kelime bilgisi edinmede kontrol grubundaki öğrencilerden daha başarılı olmuşlardır.V. Deney grubundaki öğrenciler bilişsel alanın bilgi basamağındaki davranışları edinmede kontrol grubundaki öğrencilerden daha başarılı bulunmuştur.. Kavrama basamağındaki davranışların kazanılmasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık belirlenmiştir.. Uygulama basamağı düzeyindeki davranışların edinilmesinde modüler öğretim yönteminin geleneksel öğrtemi yöntemine göre daha etkili olduğu belirlenmiştir.. Deney grubundaki öğrencilerin başarı testinin tümünden aldıkları sontest puan ortalamaları kontol grubundakilerin sontest puan ortalamalarından daha yüksek bulunmuştur. Elde edilen bu bulgular yabancı dil öğretiminde modüler öğretim yönteminin geleneksel öğretim yönteminden daha etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bulgular ışığında aşağıdaki önerilerde bulunulmaktadır: Okul yöneticilerine, öğretmenlere ve öğrencilere modüler öğretim yaklaşımı tanıtılmalı ve okullarda kullanılmalıdır.. Modüler materyaller modüler öğretim yaklaşımının ilkelerine göre hazırlanmalıdır.. Sınıf, öğrenciler için tek öğrenme merkezi olmamalı. Öğrenme kaynakları merkezi gibi yerler oluşturularak öğrencilerin çalışmaları için buralara modüler materyaller konulmalıdır.. Öğrenciler İngilizce dil bilgi düzeylerine göre sınıflara yerleştirilmeli ve her öğrencinin kendi ihtiyaç ve ilgisine uygun modüle çalışması sağlanmalıdır. | |
dc.description.abstract | II ABSTRACT The aim of this study is to compare the efficiency of modular approach and traditional instruction on student achievement in foreign language learning. The first year students who followed English lesson at the Faculty of Technical Education, Fırat University, during 1997-1998 Spring term participated the research. The pre-test and post-test control group research design was used in the study. The study included two groups, each consisted of 36 students. One was experimental group, the other was control group. While modular approach was tried out in experimental group, traditional instruction was used in control group. Two modules were developed and used for the experimental group. The modules consisted of two tenses, one was 'Simple Present Tense', and the other was 'Simple Past Tense'.. While traditional teaching materials were being used in control group, the experimental group studied 'Learning Packages' at 'The Learning Resources Center' beside the modules. The data were obtained from the pre-test and post-test and the results of the tests from the two groups were, then, compared. The results from the research indicate that:. Both of the methods used in control and experimental groups were efficient in gaining the objectives at the level of knowledge, comprehension, and application in cognitive field.. The students in experimental group were found more successful in learning English words than those in control group.. Experimental students were more successful in gaining the objectives of knowledge level of cognitive field than the controlled students.Ill. There were significant differences between the scores of experimental and control groups taken from the level of comprehension in cognitive field.. The modular instruction was found more efficient and effective method for learning the objectives aimed at the level of application in cognitive field.. An analysis of the student scores showed that the modular instruction used in experimental group was more effective in gaining the objectives from the whole test than the traditional instruction used in control group. Findings from the research reveal that modular instruction was more efficient and effective in foreign language teaching than the traditional instruction. From that point of view following recommendations are made:. Modular approach should be introduced to the administrators and teachers and should be used in schools.. Modular materials should be prepared according to the principles of modular instruction.. The classroom should not be the only main place for the students. There should be other learning facilities such as learning resources center and modular materials should be placed those places for the students to study.. Students should be placed the classrooms according to their level of English so that each student should study his/her own module suitable for his/her level and needs. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğretiminde modüler öğretim yöntemi ile geleneksel yöntemin öğrenci başarısı üzerine etkisinin karşılaştırılması (F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi örneği) | |
dc.title.alternative | A Comparison of modular approacc and traditional approach on students achievement in foreign language teaching | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Modular istruction | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Traditional teaching method | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 86062 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 86062 | |
dc.description.pages | 237 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |