Show simple item record

dc.contributor.advisorNarman, Halil
dc.contributor.authorEroğlu, Gültekin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:24:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:24:45Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425556
dc.description.abstract?h ?$»''%. /'..«fix z. OZET Yüksek Lisans Tezi MALATYA LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARI VE BAŞARISIZLIKLARINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN SOSYOLOJİK BAKIMDAN İNCELENMESİ Gültekin EROĞLU Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Bölümü 1999, Sayfa 154 Bu çalışma, ` Malatya Lisesi Öğrencilerinin Basan ve Başarısızlıklarında Etkili Olan Faktörlerin Sosyolojik Bakımdan incelenmesi` isimli bir alan araştırması olup, yüksek lisans tezi hazırlamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacı, öğrenciyi eğitim sürecinde basan ve başansızlığa götüren nedenlerin neler olduğunun ortaya konmasıdır. Şöyle ki, bu nedenler arasında ailenin, okulun, arkadaş çevresinin, sosyal ve kültürel çevrenin, eğitim- öğretim sürecinde öğretmen-öğrenci ilişkilerinin yeri nedir? Öğrencinin başarılı ya da başansız olmasında yer alan sosyo-ekonomik faktörlerin önemi nedir? İşte araştırma daha çok bu yönlere ağırlık verilerek hazırlanmıştır. Bunun için, öncelikle konu ile ilgili literatür taraması yapılmış, ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Sonra, öğrenciler üzerinde anket uygulaması yapılarak veriler elde edilmiştir. Bu verilerden hareketle tablo çizelgeleri oluşturularak yorumlamalar yapılmıştır. Veriler ışığında genel olarak şu sonuçlara vanlmıştır: Öncelikle öğrencilerin derslerinde başanlı olmalarının, zekâ seviyesi, anlama yeteneği ve ders çalışma isteğine bağlı olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin basan durumlarının sosyo ekonomik faktörlere bağlı olarak ta değişiklik gösterdiği, aynı zamanda sosyal ve kültürel çevre faktörlerinin de başanlı olma da etkili olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen-öğrenci ilişkilerinin basan düzeyini etkilemiş olduğu tespit edilmiştir. Aynca öğrenci ailelerinin öğrenim durumlannın da başanlı olmada etkili olduğu ortaya konmuştur. Farklı alanlara ait derslere göre de, basan düzeyinin değişmiş olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyetler arasında da, basan düzeyinin değiştiği tespit edilmiştir. Örneğin, kız öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla derslerinde biraz daha başanlı olduklan görülmüştür. ANAHTAR KELİMELER : Başarı - Başansızlık, Orta öğretim, Lise TC YÜKSEKÖĞRETİM KURULU DOKÜMANTASYON MERKEZİ
dc.description.abstract-ft ABSTRACT * ` Masters Thesis £* * At***»!*».. » A f J THE SOCIOLOGICAL FACTORS ON THE SUCCESS AND FAILURE OF THE STUDENTS İN MALATYA HIGH SCHOOL Gültekin ERO?LU Fırat University The institute of Social Sciences Sociology of History 1999, Page 154 This study is a research about `The Sociological Factors on the Success and Failure of the Students in Malatya High School`. The main aim of this research is to find out the reasons which effect student during the education process. In such a way that, what is the importance of the teacher-student relation ? And what is the importance of the family, school, friends, social and cultural circumference in the education process ? What is the importance of the socio-economical factors Which effect the students success and their failure? This research has been written to find out the answers of these questions. Firstly, a lot of research were done and information, from similar researches was given.Then it's reached the datum's by doing on questionnaire on the students. By the help of this datum's, tables (charts) were formed and interpreted. Generally, according to these datum's I have found out those results; firstly, IQ (Intelligence Quotient), understanding talent and studying, lesson regularly effect the student's success positively. Socio-economical, social and cultural circumference factors also effect student's success positively. It's determined that teacher-student relation too effects success-furthermore, the educational level and economical state of the student's family are also effective on the student's success. It's resumed that, the lessons about different subjects have changed the success positively. Besides the success of the different sex is changeable. For instance, it's realised that females are more successful than males in their lessons. KEY WORDS : Secondary School, Success and Failure, High School ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleMalatya Lisesi öğrencilerinin başarı ve başarısızlıklarında etkili olan faktörlerin sosyolojik bakımdan incelenmesi
dc.title.alternativeThe Sociological factors on the success and failure of the students in Malatya high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmFailure
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid87646
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87646
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess