Öğretmen yetiştirmede öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin önemi
dc.contributor.advisor | Dikici, Abdullah | |
dc.contributor.author | Sirkinti, Ergül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:24:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:24:42Z | |
dc.date.submitted | 1999 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425544 | |
dc.description.abstract | özet , %, :, ;: Yüksek Lisans Tezi `^ /; ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİ DERSLERİMİN' `^ ` ÖNEMİ Ergül SIRKINTI Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinde en büyük görevi öğretmenler üstlenir. Bireyin; yaşadığı toplumun kültürüne ayak uydurması, kendisini geleceğe hazırlaması eğitim faaliyetlerinin en temel amacıdır. Bu amacı gerçekleştirmek için gerekli olan davranışları bireye öğretmen kazandırır, öğretmenlerin bu görevi en iyi şekilde yerine getirmeleri hizmet öncesi eğitimlerinin yeterli olmasına bağlıdır. Öğretmenlerin bilgi ve becerilerinin mesleki yeterliliğe ulaşması amacıyla hizmet öncesi eğitimlerinde okutulan dersler üç gruba ayrılmaktadır. Bunlar; öğretmenlik meslek bilgisi dersleri, alan bilgisi dersleri ve genel kültür dersleridir. Öğretmen yetiştirme programlarında yer alan, alan bilgisi dersleri, öğrenciler için gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmak için gereklidir. Bunun yanında öğretmen yeterli genel kültür bilgisine de sahip olmalıdır. Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin temel özelliği ise öğretmen adaylarına öğretme yeterliliğini kazandırmasıdır. Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin bu özelliğini ortaya koymak amacıyla yapılan bu araştırmada, bu derslerin öğretmenlik mesleği açısından önemi ve tarihi gelişimi üzerinde durulmuştur. Daha sonra alan dışından gelen öğretmenlere öğretmenlik meslek bilgisi kazandırmak amacıyla 1996- 1997 öğretim yılı sonunda il Milli Eğitim Müdürlükleri'nce açılan Öğretmenlik Meslek Bilgisi Kazandırma Kursu'na katılmış Elazığ İli'nde görevli 120 öğretmenin, kurs ve öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile ilgili görüşlerini tespit etmek amacıyla toplam 69 sorudan oluşan bir anket formu geliştirilmiş ve söz konusu öğretmenlere uygulanmıştır. 120 öğretmene gönderilen anket formlarından 106 tanesi geri dönmüştür. Geri dönen anket formlarından elde edilen veriler, eğitim açısından çözümlemeye ve değerlendirilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | / -.» III J.» «. I. J (ft SUMMARY / ^^ Master Thesis. THE IMPORTANCE OF TEACHING PROFESSION LESSSONS IN TEACHER EDUCATİON Ergül SIRKINTI Fırat University The institute of Social Sciences Department of Educational Sciences The teachers have the higest responsibility in performing the educational servicers. The main objektive of education services is to enhance the individual to adapt himself or herself to the culture of the society in which he or she lives and yu prepare for the future. The teacher cause individual to gain these behaviours required to reach this goal. The necassary performance to be able to do this depends on the quality of pre-service education of teachers. The lessons given in pre-service education for professional competence can be divided into three groups: Teaching lessons courses, speciality lessons and general cultural lessons. Specialtiy lessons are necassary for the teachers in giving required skills and knowledges to students. In addition teacher should have knowledge of general culture. The basic feature of teaching profession lessons is to gain the qualification of teaching to candidates. In this study which aims to reveal this feature of teaching performance lessons are emphasized. Then a quastionnare which comprises 69 questions was prepared in order to determine the Teaching Performance Course for the teachers from other careers' organized by city national aducation directory at the end of 1996 - 1997 teaching yerm and appliedto these teachers.106 of 120 question were returned back by the partipants. The data from the questionares were tried to evaluate with respect to education. k | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen yetiştirmede öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin önemi | |
dc.title.alternative | The Importance of teaching profession lessons in teacher education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Professional course | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 89125 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 89125 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |