Show simple item record

dc.contributor.advisorMehmedova, Betüre
dc.contributor.authorBulut, Meral
dc.date.accessioned2020-12-29T13:24:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:24:10Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425343
dc.description.abstract11 ÖZET Bu tezde sunulmak istenen konu, Virginia Woolf'un The Voyage Out (1915), Willa Cather'in O Pioneers! (1913), Nevil Shute'un Trustee from the Toolroom (1960), Yusuf Atılgan'm Anayurt Oteli (1973), Cengiz Aytmatov'un Kassandra Damgası (1997), Orhan Pamuk'un Benim Adım Kırmızı (1998), adlı altı eserlerinde tecrübe edilen ölüm gerçeğinin değişik kültürlere ait romanlarda nasıl ele alındığını göstermek ve bu çerçevede ölümü kendi bütünlüğü içinde incelemektir. Bu tezi hazırlamak amacımız aynı yüzyılda yazılmış, dört değişik kültürün (İngiliz, Türk, Kırgız, ve Amerikan) romanlarına yansıyan ölümü adlandırış, ve anlamlandırış şekillerini inceleyerek, ölüm gerçeğini daha geniş bir pencereden değerlendirmek, bu sayede toplumdaki ölüm kavramının algılanmasına hem dil boyutunda hem de anlam boyutunda katkıda bulunmaktır. Bu çalışmamızda ölüm fenomenin, ölenler ve yakınları üzerinde benzer etki ve tepkilere neden olduğu gözlenmektedir. Herkesi ilgilendiren ölüm gerçeğinin, ırk, dil, kültür, renk ayrımı gözetmeksizin, bütün insanlar için ortak davranış şekillerine ve duygulanmalara zemin hazırladığı, işte o noktada ölümün anlamının bütün insanlar için sabitleştiği üzerinde durulmuştur.
dc.description.abstractin ABSTRACT We have attempted to find clear boundaries for the phenomena of death in six novels published in the early and in the late l900s:The Voyage Out, by Virginia Woolf in 1915, O Pioneers!, by Willa Cather in 1913, Trustee from the Toolroom, by Nevil Shute in 1960, Anayurt Oteli, by Yusuf Atılgan in 1973, Kassandra Damgası, by Cengiz Aytmatov in 1997, Benim Adım Kırmızı, by Orhan Pamuk in 1998. Literary texts are placed within an intertextual network, thereby confronting different cultures and literacies. We have brought into play the characters under similar situations that are taken as materials to be used for defining death. Both comparative and cognitive approaches are applied. Our analysis has provided the analysis of death among heterogeneous pieces of information. Several meanings of death are obtained from the books. It has been suggested that the characters interpret death depending of their cultural, individual, social, and biological realities. Some invariables of death have been analysed: death, which is a part of human's unity and balance, is a phenomenon of human nature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA Comparative study of death in Turkish and English literatures
dc.title.alternativeÖlümün İngiliz ve Türk edebiyatında karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEnglish literature
dc.subject.ytmDeath
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmComparative literature
dc.identifier.yokid104380
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid102029
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess