Show simple item record

dc.contributor.advisorDikici, Abdullah
dc.contributor.authorŞener, Kezban
dc.date.accessioned2020-12-29T13:23:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:23:39Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425143
dc.description.abstractJ J I ÖZET Yüksek Lisans Tezi İLK ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ÇALIŞMA ALIŞKANIİKLAR1NIN MATEMATİK DERSİNDEKİLERÎN BAŞARILARINA ETKİSİ : ELAZIĞ - ANKARA ÖRNEĞİ Kezban ŞENER Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı 2001, Sayfa Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının matematikteki dersindeki başarılarına etkilerini belirtmektedir. Araştırma, 1999 - 2000 öğretim yılında Elazığ ve Ankara illerinden seçilen (Özel, Merkez ve Merkeze Uzak ) olmak üzere toplam 6 okulun 4.,5. ve 6. Sınıf öğrencilerine ve bu sınıfların sınıf öğretmenleri ile 6. Sınıfa giren matematik öğretmenlerine uygulanarak yapılmıştır. Her öğrencinin cevap kağıdının üzerine 1. Döneme ait matematik dersindeki başarı puanı yazılmıştır. Formlar tek tek kontrol edilerek toplanmıştır. Ham veriler SPSS istatistik programında kullanılmak üzere bilgisayara tek tek girilmiştir. Tüm değişkenler arasındaki ilişkilerin belirtilmesi için Sperma'nm sıra korelasyon katsayılarına bakılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; öğrencinin matematik dersine karşı tutum puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu, başarı puanı yüksek olan öğrencinin tutum puanlarının da yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin matematik başarılarında : öğretmenin, ailenin ve çevrenin etkisi olduğu ve öğrencilerin örneklem alınan okullara göre başarıları arasında fark olduğu fakat tutum puanlan arasında fark olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin kendilerini değerlendirme ölçeklerinde, ders öncesi hazırlık, öğretir.-e hazırlık, öğretim, öğretim yöntemleri ve diğer öğretim faaliyetlerini istenilen sıklıkla kullandıklarını belirtmişlerdir.
dc.description.abstractrv SUMMARY Masters Thesis Kezban ŞENER THE PRÎMARY SCHOOL STUDENTS MATHEMATICS STUDYING HABITS EFFECTS ON THE MATHEMATICS COURSE ACHIEVEMENT Fırat Üniversitesi The Institute of Social Sciences Educational Sciences 2001. Page: This study investigates the primary school student's mathematics studying habits effects on the mathematics course achievement. The study was conducted through the application of a guestionnaire to the 4.,5. Ve 6 th grade students and their classroom teachers of 6 different schools (private, center and far away center) randomly selected in Elazığ and Ankara in the 1 999 - 2000 educatin year. The first term mathematics course achievement marks of the each student was written on the answer sheet. The answer sheets were checked and gathered one by one from the respondents. The raw data were loaded on the computer and processed using the SPSS statical programme. In order to define the relationship among the all variables sperman's squenced correlation coefficient were used. According to the data gathered from the study, it was concluded that there is a meaningful correlation between the students mathematics course achievement mark and their attitudes to wards mathematics course. The student who has a high math course achievement mark has also a high score on the attitude scale. It was observed that teacher, parents and environment play an important rule in the students mathematics achievement. Accarding to the sample schools, the students exhibited disparities in achievement but not in attitude scale. In the teachers self-evaluatiy scale, teachers stated that they use the techiques of before classes preparation, preparation for classes, teaching methods and other teaching activities as required frequency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğrencilerinin çalışma alışkanlıklarının matematikteki başarılarına etkileri
dc.title.alternativeThe Primary school students mathematics studying habits effects on the mathematics course achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid109783
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108564
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess