Show simple item record

dc.contributor.advisorAltan, M. Zülküf
dc.contributor.authorSarieyyüpoğlu, Didar
dc.date.accessioned2020-12-29T13:23:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:23:39Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425139
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL OLARAK İNGİLİZCEYE KARŞI TUTUM VE GÜDÜLENMELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ (F.Ü. TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ) Didar SARIEYYÜPOĞLU 2001. Sayfa 81 Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilimdalı Bu çalışmanın ana teması yabancı dil öğrenimindeki tutum ve güdülenmedin öğrencinin dil öğrenmedeki ilgisi, coşkusu ve öğrenmeye hazır oluşu anlamına gelen güdülenme (Gardner & Maclntyre, 1992) güdülenme türü, güdülenme yoğunluğu ve İngilizce öğrenme isteği boyutlarıyla incelendi. Yabancı dil öğrenmeye ve yabancı dil toplumuna karşı tutum da tutum ve güdülenmenin oluşumunda etken olan faktörler olarak ele alındı. Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Birinci ve ikinci Öğretim ikinci sınııf öğrencilerinin 1999-2000 öğretim yılında Ingilizceye olan tutum ve güdülenmelerini değerlendirmek için bir anket uygulandı. Anketteki her bir soru için Birinci ve ikinci Öğretim öğrencilerinin arasında tutum ve güdülenme farklılığı olup olmadığı değerlendirildi. Anket sonuçları her iki grup arasında önemli bir farklılık olmadığını gösterdi. Her iki gruptaki öğrencilerin işlevsel güdülenmeye, yüksek güdülenme yoğunluğuna ve ingilizce öğrenme isteğine sahip oldukları tespit edildi. Fakat öğrencilerin derslerle bağlantılı olan İngilizce öğrenmeye karşı tutumlarının, ingilizce öğrenmek amacına karşı olan tutumlarından daha az olumlu olduğu gözlendi. Öğrencilerin, uluslararası iletişim dili olarak ingilizce öğrenmenin öneminin bilincinde olmakla beraber öğrenme sürecine tam anlamıyla dahil olamadıkları sonucuna varıldı. Anket sonuçlarının değerlendirilmesiyle elde edilen bilgilerin doğrultusunda aşağıdaki öneriler yapıldı: öğrencilerin güdülenme yoğunluğu, öğrenme istekleri ve öğrenmeye karşı olan tutumları belirli aralıklarla belli zamanlarda ölçülmelidir. Üniversitelerde İngilizce eğitimi hazırlık sınıflarında yoğun ders saatleriyle verilmelidir, ingilizce dersleri dört yıl süreyle seçmeli olmalı ve bu derslerden iliglenen ve istekli olan öğrenciler yararlanmalıdır. Öğrencilere İngilizce yayınları okuyabilmekleri, video film izleyebilecekleri, ve her tür iletişim araçlarından istedikleri gibi yararlanabilecekleri çalışma odaları sunulmalıdır. ANAHTAR KELİMELER: Integratif güdülenme, işlevsel güdülenme.
dc.description.abstractABSTRACT Master's Thesis AN EVALUATION OF STUDENTS' ATTITUDES AND MOTIVATION TOWARD ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (F.Ü. Technical Education Faculty Sample) Didar SARIEYYÜPO?LU 2001. Sayfa 81 Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilimdalı The central theme of this study is concerned with attitudes and motivation in foreign language learning. Motivation, which refers to the interest, enthusiasm, and readiness of the student in language learning, (Gardner & Maclntyre, 1992) was examined in the dimensions of motivational type, motivational intensity, and desire to learn English. Attitudes toward learning foreign language learning and attitudes toward foreign language community were also observed as influential factors in the formation of attitude and motivation. The First Education and the Second Education second graders of Technical Education Faculty at Fırat University in 1999-2000 academic year were administered a questionnaire in order to evaluate their attitudes and motivation toward English. The relationship between The First Education and Second Education students in the dimension of attitudes and motivation was also examined one by one for all the items in the questionnaire. The results revealed that there was no significant difference. Both groups of students had instrumental orientation, high motivational intensity, and desire to learn English. However, the students' attitudes toward learning English in relation to the courses were less positive than their attitudes toward the aim of learning English. It was concluded that the students were conscious of the importance of learning English as an inter-communication language however, they were not thoroughly involved in the activity of learning. In the light of the data gathered by analysing the questionnaire, the following suggestions have been made: Students' motivational intensity, desire to learn, and attitudes toward learning levels should be measured at intervals over a period of time. English should be taught through intensive courses in preparation classes at universities. English courses should be elective for four years and courses should be available to all those who are interested and motivated. Students should be presented self-study rooms where they can read English publications, watch video films and benefiit from multi-media devices as they like. KEY WORDS: Integrative motivation, instrumental motivationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAn Evaluation attitudes and motivation toward English as a foreign language (F.U. Technical Education Faculty sample)
dc.title.alternativeÖğrencilerin yabancı dil olarak İngilizceye karşı tutum ve güdülenmelerinin değerlendirilmesi (F.Ü. Teknik Eğitim Fakültesi örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid109648
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108588
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess