Polis okullarında eğitim ortamlarının düzenlenmesine ilişkin sorunlar
dc.contributor.advisor | Çelik, Vehbi | |
dc.contributor.author | Yildirim, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:23:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:23:30Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/425084 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma, ülkemizin genelinde yer alan ve emniyet teşkilatının memur sınıfı personel ihtiyacını karşılayan 25 polis okulunda, eğitim ortamlarının düzenlenmesine ilişkin sorunları tespit etmek ve çözüm yolları önermek üzere yapılmıştır. Araştırma sonuçları, polis okullarında öğretim elemanı olarak görev yapan personele, eğitim ortamlarının düzenlenmesine ilişkin yöneltilen maddelerden oluşan anket verilerine dayanmaktadır. Ankette yer alan maddeler, sorunların ana noktalarını tespit edecek şekilde düzenlenmeye çalışılmış; eğitim ortamlarının düzenlenmesine ilişkin tüm alt unsurlara yer verilmiş; ancak, herhangi bir alt unsurun teferruatlı olarak yoklaması yapılmamıştır. Böylelikle, mevcut durum hakkında genel olarak bilgilendirici ve daha sonra yapılacak spesifik çalışmaları yönlendirici bir betimleme elde edilmek istenmiştir. Bilgisayar yardımıyla çözümlemesi yapılan veriler ışığında, polis okullarında ders programlarına hazırlanmasına, öğretim programının sağlıklı olarak şekillendirilmesine, içeriklerin usulüne uygun olarak tespit edilmesine, öğretim ilke ve yöntemlerinin çağdaş yaklaşımlar çerçevesinde uygulanmasına, araç ve gereçlerin rantabl kullanımına, eğitici personel özelliklerine ve bağlı personel politikalarına, mevcut fiziki mekanların yapı ve kullanımına, eğitsel çevrenin eğitimi destekleyecek şekilde tesisine, içinde yaşanan eğitim atmosferine ve öğrenci özelliklerine dair değişik seviyelerde sorunların ve eksikliklerin olduğu tespit edilmiştir. Bu sorunlar ve ağırlıkları çerçevesinde, ders ve öğretim programlarının yeniden ele alınması, içeriklerin gelişen alan ve eğitim bilimleri ışığında dizaynı, uygulanması beklenen öğretim ilke ve yöntemleri ile araç ve gereç kullanımı için uygun ortam hazırlanması ve eğitici personelin eğitimi, yetişmiş eğitici personelin kaybedilmemesi için gerekli personel politikalarının uygulanması, mevcut fiziki mekanların rehabilitesi ile birlikte kalıcı bir inşa projesinin devreye sokulması, eğitsel çevre oluşturmak için gerekli girişimlerin yapılması ve okulların büyük illerde açılması ve öğrenci alımına ve seçimine ilişkin kaliteyi yükseltici öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This research has been made to determine and to offer solutions to the problems concerning the educational environment of 25 basic police training schools throughout Turkey. A questionnaire has been applied to the instructors in police schools including proposals to redesign the educational environment. The outcome of this questionnaire is the basis of research's conclusion. Proposals of the questionnaire are designed to determine the main problems and they include all sub-factors to design the educational environment. However, a specific sub factor effecting the educational environment is not discussed in details. It is aimed to make a general informing study about the present case and conditions to guide and orient the following specific and detailed studies. The data is analysed by the computer support and many problems concerning the following subjects are determined; designing the curriculum and instruction programme of basic police training schools, determining the course contents, practising the instruction principles in accordance with contemporary approaches, effective usage of training materials, instructor personnel and personnel management policies, present environmental circumstances, designing the environment to support training and student's properties. In this respect, a number of suggestions concerning the below mentioned topics, 'redesigning curriculum and instruction programmes, developing contents in accordance with educational science principles, preparing the proper educational environment to use training materials and training of trainers, developing necessary personnel policies to keep qualified personnel, reconstruction of present structures and to prepare a permanent construction project, taking the necessary initiatives to form educational environment, settling the police training school in greater cities and improving the selection criteria of students' are prepared. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Polis okullarında eğitim ortamlarının düzenlenmesine ilişkin sorunlar | |
dc.title.alternative | Problems related to the design of educational environment at the police schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Educational environment | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Police schools | |
dc.subject.ytm | Police organization | |
dc.identifier.yokid | 110401 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108605 | |
dc.description.pages | 222 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |